آب‌رسانی به بیش از ۵۶ روستای قصرقند با تانکر/ برخی افراد سودجو با برداشت آب غیرمجاز سبب “تشدید کمبود آب” شدند

معاون تأمین آب و آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ روستای قصرقند با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: برخی افراد سودجو در مناطق روستایی این شهرستان با برداشت آب غیرمجاز سبب تشدید معضل کمبود آب شده‌اند.

غلامحسین لکزائیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: روز گذشته از روستاهای دچار کمبود آب شهرستان قصرقند جهت بررسی مشکلات آبرسانی و برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی بهتر به روستائیان منطقه بازدید داشتیم. معاون تامین آب و آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان افزود: در جریان این سفر بازدیدی هم از روستاهای دچار بحران کم‌آبی و پروژه‌های آبرسانی روستایی اجرا شده و در حال اجرا داشتیم و مقرر شد پشتیبانی لازم از طرف ستاد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان جهت رفع مشکلات تانکرهای آبرسانی سیار شهرستان قصرقند صورت پذیرد و عملیات آبرسانی با تانکرهای سیار با جدیت ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: قصرقند دارای 4 مجتمع آبرسانی است که 23 روستا را تحت پوشش قرار داده و همچنین 10 روستای این شهرستان دارای شبکه آبرسانی “تک روستایی” است و در حال حاضر بیش از 56 روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی سیار، آبرسانی می‌شود.

لکزائیان‌پور اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی جهت رفع و یا کاهش معضل کم‌آبی در برخی از روستاهای شهرستان قصرقند صورت گرفته که از جمله مهمترین آنها می‌توان به برطرف‌کردن مشکل یکی از 2 حلقه چاه روستای “هیت” که ریزش کرده بود، حفر یک حلقه چاه جایگزین در روستای “کریم‌آباد” به‌دلیل ریزش‌کردن چاه قبلی این روستا، رفع نشتی خط انتقال مجتمع 18 روستایی “چورک”، کف‌شکنی چاه روستای “کوشوک” و نصب پوسته برای یکی از چاه‌های روستای “ساربوک” اشاره کرد.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان از تشکیل اکیپ کشف انشعابات غیرمجاز در شهرستان قصرقند خبر داد و گفت: متأسفانه با وجود کم‌آبی، دمای بالای هوا و مصرف زیاد آب، تعدادی از افراد سودجو در روستاهای دارای شبکه آبرسانی قصرقند، به برداشت غیرمجاز از شبکه آب شرب اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع مشکلات کم‌آبی را برای بعضی از اهالی روستاها در پی داشته، بنابراین مقرر شد اکیپ برخورد با انشعابات غیرمجاز در امور آبفای شهرستان قصرقند تشکیل شود تا ضمن شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز، افراد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کرده و هزینه خسارت وارده به شبکه را نیز از اینگونه افراد اخذ کند.

‌لکزائیان‌پور در پایان بر موضوع صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب به ویژه در مناطق دچار کم‌آبی تأکید کرد و مردم را به رعایت الگوی مصرف صحیح در شرایط کمبود آب پیش آمده در استان دعوت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا