اداره راهنمایی و رانندگی پادشاهی عربی سعودی روز جمعه 15 دسامبر 2017 اعلام کرد، زنان سعودی به مانند مردان از این پس علاوه بر خودرو “:سواری و کامیون” می‌توانند موتورسیکلت نیز برانند.

اداره راهنمایی و رانندگی پادشاهی عربی سعودی، روز جمعه 15 دسامبر 2017 اعلام کرد زنان سعودی از این پس علاوه بر خودرو می‌توانند گواهینامه موتورسیکلت نیز گرفته و به مانند مردان موتورسیکلت برانند.

اداره راهنمایی و رانندگی سعودی اعلام کرد که زنان در صورت کسب شرایط لازم، براساس دستورالعمل‌ها به مانند مردان اجازه رانندگی با موتورسیکلت و کامیون دریافت خواهند کرد.

اجازه راندن خودرو و موتورسیکلت براساس فرمان ملوکانه که در ماه سپتامبر 2017 از سوی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی صادر شد، برای زنان میسر شد. این فرمان از ژانویه 2018 اجرایی می‌شود.

زنان سعودی پس از کسب گواهینامه به مانند مردان رانندگی کرده و هیچ تبعیضی بر آنها روا داشته نمی‌شود و شماره‌های خودروهای آنان هیچ تفاوتی با شماره خودورهای مردان نخواهد داشت.

خادم الحرمین الشریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه پادشاهی عربی سعودی در 26 سپتامبر 2017 دستور ممکن شدن رانندگی زنان در سعودی را صادر کرد. براساس این فرمان قوانین راهنمایی و رانندگی و دستورالعمل‌های اجرایی آن مانند صدور گواهینامه به طور مساوی برای زنان و مردان اجرا می‌شود. یک هیات بلندپایه شامل وزرای کشور، اقتصاد، کار و توسعه اجتماعی نیز مسئول انجام مقدمات لازم برای این کار شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا