ادامه روند اظهارات متناقض مسئولان در مورد بازداشت شدگان نصیر آباد سرباز

پس از بازداشت دستکم 33 نفر از شهروندان بلوچ روستان نصیر آباد سرباز که همه این افراد در خانه های خود بازداشت شده اند مسئولان استانی و کشوری اظهارات متناقضی داشته اند که در آخرین مورد سید باقر حسینی این بازداشت شدگان را مرتبط به گروه مسلح جیش العدل دانسته اند. پیش تر اما این بازداشت شدگان از سوی مسئولان به گروه تروریستی غیر از جیش العدل که در داخل کشور فعالیت می کرده نسبت دادند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ سید باقر حسینی نماینده زابل در گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: پس از دستگیری 12 تروریست در ارتباط با این پرونده شناسایی دیگر عوامل ادامه داشت تا این که ماموران امنیتی توانستند با تلاش شبانه روزی هشت تروریست دیگر را شناسایی و دستگیر کنند. این در حالی است که کلیه افراد بازداشت شده در تاریخ 14 دیماه 93 هنگامی که در منازل مسکونی خود خواب بوده اند هر کدام در خانه خود از روستای نصیر اباد سرباز بازداشت شده اند.

این در حالی است که سید باقر حسینی در اظهارات خود افزوده است: “این افراد همگی عضو گروهک تروریستی جیش الشیطان ( العدل) بودند که در یک خانه تیمی در جنوب استان شناسایی و طی یک عملیات اطلاعاتی و انتظامی دستگیر شدند.”

پیشتر اما یک روز پس از بازداشت این افراد حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در گفتگو با عصر هامون هر گونه ارتباط بازداشتش دگان نصیر اباد با گروه جیش العدل را رد کرده و گفته بود: “این ترور ها ارتباطی با گروهک جیش الظلم نداشته است افزود: این گروهک بسیار خطر ناک تر از سایر گروه های شرور و مسلح در منطقه فعالیت می کرد به گونه ای که بر خلاف آن گروه ها که در خارج از مرزها فعالیت می کنند این باند در داخل خاک ایران با برنامه ریزی دقیق و تشکیلاتی تر در جهت ایجاد نا امنی و اختلافات قومی و مذهبی اقدام می کرد. ”

نماینده سیستانی زاهدان و زابل در حالی از آمار بازداشت 9 و 12 نفری و سپس بازداشت 8 نفر دیگر سخن می گویند که همه این بازداشت شدگان در یک تاریخ و در منازل مسکونی خود بازداشت شده اند و هیچ خانه تیمی در روستای کوچک نصیر آباد که ساکنان آن بوده اند شناسایی نشده است.

سید باقر حسینی همچنین بار دیگر به تشویق بازداشت افراد بیشتر پرداخته و گفته است: قطعا تمام مسئولان و دستگاه‌ها باید برای افزایش این‌گونه اقدامات برنامه‌ریزی کنند.

وی پیشتر در مصاحبه ای مشابه با خبرنگاری پارلمانی مجلس گفته بود: “دستگیری ها باید ادامه داشته باشد زیرا هنوز افرادی که با دیدگاه و تفکر آن گروهک باشند، وجود دارند؛ ضمن آنکه در برخی افراد نیز این زمینه وجود دارد که در صورت حمایت های خارجی، دست به چنین اقداماتی بزنند.”

گفتنی است تا کنون تلاش خانواده و معتمدان محلی برای ملاقات با بازداشت شدگان بی نتیجه بوده و آنها در نامه های سرگشاده به مسئولان استانی و نهادهای حقوقی بین المللی خواستار روشن شدن پرونده عزیزانشان شده و با شرح وضعیت بازداشت شدگان تناقض های آشکار اظهارات مسئولان را متذکر شده اند.

اسامی تعدادی از بازداشت شدگان نصیر آباد:

1. ابوبکر بهرامزهی معروف به “صدیق” فرزند حاجی احمد – نجات گر هلال احمر

2. ابوبکر ملازیی فرزند ابراهیم؛ شغل؛ مالک فروشگاه لوازم خانگی

3. بشیر بلیده ای فرزند عبداللطیف. شغل؛ شاگرد گاراج

4. ادریس بلیده ای فرزند عبدالطیفشغل؛کشاورزی محدود

5. عامر گهرامزیی فرزند محمد کریمشغل؛ مددکار هلال احمر

6. امین بهرامزهی فرزند دادرحیم شغل؛زمین داری کشاورزی در پیشین

7. یوسف بهرامزهی فرزند دادرحیم؛ دانش اموز – حاجی دادرحیم یک هفته قبل فوت کرده بودند و بچه هاش در عزای پدرشان بودند.

8. اکبر فرزند موسی که پدرش چند وقت پیش تصادف کرده بود و از کار افتاده و تنها درامد خانواده خودش و پدرش بوده
شغل؛ راننده تاکسی

9. خالد بهرامزهی معروف به “یونس” فرزند کریج شغل؛ راننده

10. مسلم دهقانی کریچ شغل؛راننده

11. داوود بهرامزهی فرزند داد محمد – شغل: نجات گر هلال احمر

12. امید بهرامزهی فرزند حاجی گل خان دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور واحد راسک رشته ادبیات فارسی

13. عبدالستار بهرامزهی فرزند درا، مسئول هلال احمر نصیر آباد بعد از بازگشت از ماموریت در زاهدان بازداشت شد.

14. مسیب وطن خواه اهل نصیر آباد که در راسک بازداشت شد.

15. نعیم بهرامزهی فرزند پیر محمد شغل: آزاد

16. ادهم اربابی فرزند یارمحمد شغل: آزاد

17. زبیر بهرامزهی فرزند شهداد شغل: آزاد

18. عبدالله بهرامزهی –شغل: شاگرد راننده

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا