ادعای حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد نابودی 4 تیم تروریستی در شرق کشور

ذوالفقاري با بيان اين که در منطقه عمومي چابهار و به طور مشخص در منطقه نيک شهر به طرف جکيگور‌ گروهي که براي اقدامات ضد امنيتي آمده بودند توسط وزارت اطلاعات رديابي شدند و تعدادي از آن ها به هلاکت رسيدند و تعداد ديگري نيز دستگير شدند،
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون، حسين ذوالفقاري که با برنامه “من طهران” شبکه خبري العالم گفت‌وگو مي کرد درباره متلاشي شدن گروهک هاي تروريستي در ايران گفت: در برخي مناطق مرزي کشور ،به علت برخي مشکلات و کم ثباتي‌هايي که در برخي کشورهاي همسايه وجود دارد، در طول سال هاي متمادي شاهد برخي اقدامات ايذايي توسط گروهک‌هاي خاصي بوده‌ايم.ذوالفقاري تأکيد کرد: در سال 93 و اوايل 94 ما شاهد اقدامات موثر و به موقع از طريق دستگاه هاي اطلاعاتي و مجموعه قرارگاه سپاه با نيروهاي اين سرزمين شامل نيروهاي انتظامي، نيروهاي مرزي و نيروهاي اطلاعاتي در ارتباط با گروهک ها بوديم.

درجنوب شرق کشور تروريست ها به جيش الظلم وگروهک فرقان وابسته بودند
ذوالفقاري با بيان اين که در منطقه عمومي چابهار و به طور مشخص در منطقه نيک شهر به طرف جکيگور‌ گروهي که براي اقدامات ضد امنيتي آمده بودند توسط وزارت اطلاعات رديابي شدند و تعدادي از آن ها به هلاکت رسيدند و تعداد ديگري نيز دستگير شدند، افزود:در شمال غرب هم يکي دو مورد داشتيم که با اقدامات خوب وزارت اطلاعات مواجه شده و قبل از آن که آن ها بخواهند حرکت تروريستي انجام دهند دستگير شدند و با آنها برخورد شد.ذوالفقاري در خصوص وابستگي اين تروريست ها گفت: در منطقه جنوب شرق گروه جيش الظلم بود که بخشي از اين ها (گروهک‌هاي تروريستي) به آن و بخش ديگر نيز به گروهک فرقان وابسته بودند که در آن جا با آن ها برخورد شد. وي تصريح کرد:بخشي از توفيقات نيروهاي اطلاعاتي و عملياتي ما هم به دليل همکاري و همراهي مردم و مخالفت مردم با هرگونه اقدام تروريستي و ناامن‌کنندگي در منطقه است.ذوالفقاري افزود: دولت و مقامات پاکستان نيز با هرگونه اقدامات تروريستي مخالفند ،هم اکنون از افراد اصلي گروهک ها اطلاع داريم و هماهنگي ميان ما و کشور پاکستان در خصوص دستگيري آنان وجود دارد که بعد از اين که کارهاي قضايي خود را انجام بدهند با هماهنگي در اختيار ايران نيز قرار مي دهند.وي افزود: هيچ زمينه‌اي براي توسعه اين نوع تفکر و اقدامات تروريستي در بين مردم کشورمان به ويژه در مناطق مرزي کشور وجود ندارد.وي در پاسخ به اين سوال که آيا داعش تهديدي براي ايران به شمار مي رود گفت : جمهوري اسلامي ايران از يک ثبات اجتماعي سياسي و دفاعي برخوردار است و آن ها نمي توانند به هيچ وجه تهديدي براي ايران به شمار بروند. وي افزود: البته همواره اقدامات ايذايي از برخي گروهک هاي مذکور را در جنوب شرق و گاهي در شمال غرب داشتيم اين اقدامات در نقطه صفر مرزي و امثال آن وجود داشته و ما آن را تهديدي جدي براي کشور نمي دانيم.

همکاری مردم سیستان و بلوچستان در برخورد با گروه‌های تروریستی
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ممکن است در نقطه‌ای از کشور ما یا کشورهای دیگری عناصری باشند و به صورت موردی بخواهند کار خلاف قانون انجام دهند یا جرمی مرتکب شوند یا اقدام تروریستی انجام دهند، اما به طور کلی عموم مردم، سران طوایف، روحانیون، شیعه و سنی در منطقه خوب می دانند که امنیت منطقه به همه آنها برمی گردد؛ یعنی اگر خدای ناخواسته نا امنی در منطقه ایجاد شود به ضرر همه آنها خواهد بود.
وی افزود: بنابراین، هیچ زمینه‌ای برای توسعه این نوع تفکر و اقدامات تروریستی در بین مردم کشورمان مخصوصا در مناطق مرزی کشور وجود ندارد و باید بگویم که اساسا چنین زمینه ای در مردم شریف استان سیستان و بلوچستان یا مناطق مرزی ما به هیچ وجه نیست.
ذوالفقاری اظهار داشت: در واقع باید بگوییم که اول با همکاری مردم و بعد هم تلاش نیروهای امنیتی در جهت مقابله با اینها اقدامات موثری صورت گرفت.
وی ادامه داد: در شمال غرب هم یکی دو مورد داشتیم که با اقدامات خوب وزارت اطلاعات مواجه شد و قبل از آنکه آنها بخواهند حرکت تروریستی انجام دهند دستگیر شدند و با آنها برخورد شد.
ذوالفقاری در خصوص وابستگی این تروریستها گفت: در منطقه جنوب شرق گروه جیش الظلم بود که بخشی از اینها (گروهک‌های تروریستی) به آن و بخش دیگر نیز به گروه فرقان وابسته بودند که در آنجا با آنها برخورد شد و اقدام صورت گرفت.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پاسخ به این سؤال که آیا این نگرانی وجود ندارد که گروهک تروریستی جیش الظلم بخواهد مانند گروهکهای تروریستی در کشورهای مختلف با داعش بیعت کند، گفت: چنین نگرانی در منطقه ما وجود ندارد. گفتم که مردم ما گرایشی به چنین اقداماتی ندارند. من این حرف را به این دلیل می زنم که از جمله کسانی هستم که این سخن را مستقیما از زبان مردم شنیده‌ام. مردم بلوچستان ما به طور جد خواهان امنیت منطقه هستند و با هرگونه اقدامات تروریستی مخالفند. من به صورت عام یعنی عموم مردم حرف می‌زنم. بله، ممکن است چهار نفر هم در منطقه باشند که جور دیگری فکر می کنند، اما حتی خود مردم در دیدارهایی که ما با آنها داشته‌ایم اعلام می کنند که نباید اقدام نابخردانه و تروریستی چهار نفر را در منطقه به حساب کل مردم گذاشت و این عین عبارتی است که مردم بلوچستان به ما می گویند و امروز هم ما شاهد هستیم که چنین زمینه ای برای گرایش مردم به چنین اقداماتی وجود ندارد.
وی افزود: بلکه ممکن است نکات و مطالباتی برای توسعه منطقه وجود داشته باشد که این هم در کل کشور وجود دارد. اکنون، در شهرهای مرکزی کشورمان در برخی از مناطق، مردم مشکلاتی دارند که وقتی مسئولان و مقامات استانی به آنجا می روند مردم از آنها درخواست می کنند که به وضعشان رسیدگی شود و مشکلاتی مانند بیکاری دارند که مطرح می کنند. این موضوعی نیست که صرفا به مناطق مرزی ما اختصاص داشته باشد.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به هر حال مردم برخی نیازها و مسائل و مشکلات خود را در قالبهای مختلف اعلام می کنند. آن مطالبات و نیازهای مردم بلوچستان یا دیگر شهرها مانند کردستان یا خوزستان یا مردم کرمانشاه، اصفهان یا لرستان امر طبیعی و عادی در کشور ماست، اما آیا بیان این مسائل و مشکلات به معنای این است که این افراد گرایش به اقدامات تروریستی دارند؛ پاسخ این است که نه خیر ندارند.
وی افزود: در بلوچستان و کردستان مردم گرایشی به پیوستن به اینگونه اقدامات تروریستی ندارند و قاعدتا مخالف با اینگونه اقدامات هستند و بخشی از توفیقات نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی ما هم به دلیل همکاری و همراهی مردم و مخالفت مردم با هرگونه اقدام تروریستی و ناامن‌کنندگی در منطقه است.
ذوالفقاری درباره دلیل کم شدن تحرکات گروهک ریگی و جیش الظلم و برقراری امنیت در دو سه سال اخیر در بلوچستان اظهار داشت: اشراف اطلاعاتی دوستان ما در وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و هم چنین سپاه پاسداران و اقدامات عملیاتی در منطقه و همکاری و همراهی مردم و همسویی مسئولان محترم پاکستان از جمله دلایل برای برقراری امنیت در این منطقه است.
وی افزود: دولت و مقامات پاکستان نیز با هرگونه اقدامات تروریستی مخالفند مخصوصا در دیدارهای مشترکی که ما داریم به صراحت بدان اذعان دارند که البته ما همیشه این را گفتیم و درخواستمان این بوده که اقدام ویژه‌تری در منطقه انجام شود، در مقاطعی نیز ما شاهد بودیم که نیروهای پاکستانی با افرادی از این گروهکها برخورد یا آنان را دستگیرکرده و در مواردی نیز آنان را مسترد کردند. هم اکنون نیز از افراد اصلی گروهکها اطلاع داریم و هماهنگی میان ما و کشور پاکستان در خصوص دستگیری آنان وجود دارد که بعد از اینکه کارهای قضایی خود را انجام بدهند با هماهنگی در اختیار ایران نیز قرار می دهند؛ در مجموع همراهی کشور پاکستان و هم تلاش نیروهای تامین کننده امنیت و هم همراهی مردم طبیعتا این وضعیت را بهبود بخشیده؛ در آینده نیز این روند همراهی و هماهنگی وجود خواهد داشت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا