از خشت‌های فرسوده و سقف های لرزان مدارس و دل نگرانی والدین تا اجابت صحرایی مزاج دانش آموزان

علیرغم درخواست های مکرر مردم ایرندگان مبنی بر ایجاد فضای آموزشی استاندارد در بخش متاسفانه تاکنون هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی به این نیاز مبرم مردم نشده اند.
از سقف های لرزان مدارس تا اجابت صحرایی مزاج دانش آموزان
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، متاسفانه مدارس ایرندگان با کمبودهای عدیده ای از قبیل نبود فضاهای آموزشی استاندارد، فقدان سرویس بهداشتی، نبود حصار مواجه هستند که باعث مشکلات فراوان برای دانش آموزان شده به طوری که از کیفیت آموزش در آن کاسته است.
علیرغم درخواست های مکرر مردم ایرندگان مبنی بر ایجاد فضای آموزشی استاندارد در بخش متاسفانه تاکنون هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی به این نیاز مبرم مردم نشده اند.
رفع مشکلات آموزشی در ایرندگان علاوه بر ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و معلمان رشد تحصیلی و آموزشی را در منطقه در برخواهد داشت که در دراز مدت نتایج گهر باری را شاهد خواهیم بود.

کانکس جایگزین 9 مدرسه در ایرندگان است
عضو شورای شهرستان خاش گفت: تعداد 9 مدرسه در ایرندگان در کانکس ایجاد شده اند.
محسن دادکانی اظهار داشت: مدارس کانکس در زمان بحران و همچنین کوتاه مدت دارای کارکرد خوبی میباشند اما در بازه زمانی طولانی و بلند مدت مناسب نیست چرا که کانکس تقریبا نقش مسکن را ایفا میکند.
وی ادامه داد: مدارس ابوبکر صدیق دادکان، ابوذر ده قلعه، شهید علمی باغک، ایمان نیلگان، میرزاکوچک خان چگرد و ارشاد کهنو از جمله مدارس غیر استاندارد و فرسوده ای است که اوایل انقلاب و دهه شصت ساخته شده اند و در حال حاضر غیر قابل استفاده می باشند اما با این وجود، دانش آموزان در حال حاضر درون همین مدارس در حال یادگیری علم و دانش هستند.
وی عنوان داشت: مدارس غیر استاندارد خطرناک و حادثه ساز میباشد چرا که در هر لحظه امکان ایجاد حادثه در آن وجود دارد . همچنین مدارس غیر استاندارد دارای فرسودگی بوده از نظر سرمایشی و گرمایشی مشکلات فراوان دارند.
وی گفت: مدارس شهید رضوی میرقلندر، مولوی مارندگان، امام هادی یوسف آباد، امام محمدتقی رسول آباد، ابوذر ده قلعه، شهید علمی باغک، ابوبکر صدیق دادکان و میرزاکوچک خان چگرد از جمله مدارسی است که در ایرندگان فاقد حصار می باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به قرار گیری مدارس فوق در روستاها و همچنین ورود دام ها و سایر حیوانات به دلیل فقدان حصار، دانش آموزان از امنیت کامل برخوردار نبوده و این امر بر کیفیت آموزش تاثیر به سزایی دارد.

80 درصد مدارس ایرندگان فاقد سرویس بهداشتی استاندارد می باشند
عضو شورای بخش ایرندگان گفت: 80 درصد مدارس ایرندگان فاقد سرویس بهداشتی و همچنین سرویس بهداشتی غیر استاندارد می باشند که برای دانش آموزان مشکلات فراوانی ایجاد خواهد نمود.
دادکانی اظهار داشت: به دلیل فقدان سرویس بهداشتی دانش آموزان به صورت صحرایی اجابت مزاج کرده و با نشستن دست ها به انواع بیماری ها مبتلا می شوند همچنین بسیاری از مدارس دارای سرویس بهداشتی با نبود آب مواجه هستند.
وی با بیان اینکه نبود سرویس بهداشتی در مدارس از نظر فرهنگی برای دختران بیشتر ایجاد مشکل می کند گفت: مدارس، کله شب روان، زردیان، اسپه، چاه نیکبخت و انصار گز از جمله مدارسی است که پروژه ساخت آنها به مدت چند سال به صورت نیمه تمام رها شده است.

2 هزار و 100 دانش آموز در ایرندگان مشغول به تحصیل هستند
عضو شورای شهرستان خاش گفت: تعداد 2 هزار و 100 دانش آموز در 33 مدرسه ابتدایی عادی و شش مدرسه ابتدایی عشایر، پنج مدرسه متوسطه اول، چهار مدرسه متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
دادکانی عنوان کرد: تعداد 60 معلم ابتدایی، 13 نفر خرید خدمت و پنج معلم بصورت بازمانده از تحصیل در بخش ایرندگان به امر آموزش دانش آموزان مشغول هستند.
وی با بیان ساختمان نمایندگی آموزش و پرورش غیر استاندارد و قدیمی می باشد، گفت: یکی از خواسته های جدی مردم بخش ایرندگان بحث ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش به منطقه آموزش و پرورش می باشد چرا که نمایندگی مستقل نبوده و زیر نظر شهرستان خاش اداره می شود در حالی که منطقه مستقل و زیر نظر اداره کل اداره می شود.
وی بیان داشت: با وجود هوشمندسازی مدارس در سراسر کشور و تدریس به صورت هوشمند متاسفانه در بخش ایرندگان حتی یک مدرسه هوشمند وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات همیشگی شورای آموزش و پرورش در زمان گذشته و حال ارتقا بحث نمایندگی به منطقه می باشد که متاسفانه هنوز این امر عملی نشده است.
وی تصریح کرد: مکاتبات و ملاقاتی با مقامات شهرستانی و استانی در خصوص رفع معضلات مدارس ایرندگان انجام شده اما با این وجود تاکنون هیچ اقدامی از جانب آنان در این خصوص صورت نگرفته است.
وی بیان داشت: اگر در 2 منطقه گواتامک و رسول آباد اسکان عشایر انجام شود و مدارس حاشیه با 12 یا 13 نفر همه در یک جا با آمار بالا انجام شود رشد و پیشرفت آموزشی را در منطقه شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/9031-1

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا