اسارت ملوانان بلوچ 2 ساله شد/ 8 ملوان کنارکی همچنان چشم انتظار تصمیم دولت امید

در حالی بیش از 2 سال از اسارت ملوانان بلوچ می گذرد که نه تنها خبری از پیگیری مسئولین برای آزادی این افراد اعلام نشده بلکه انتظار ملوانان همچنان با ارسال دست نوشته های درخواست کمک از سوی دزدان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، 816 روز پیش جمال الدین دهواري ناخداي ٤١ ساله همراه با ٢٠ نفر از صيادان بلوچ راهی سفر دریایی شدند تا معاش خانواده خود را تامین کنند غافل از اینکه 6 فروردین ماه 94 در راه بازگشت به دست دزدان دریایی سومالی که کمین کرده اند گرفتار می شوند.

علی ای حال 27 ماه از اسارت ملوانان ایرانی در چنگال دزدان سومالیایی می گذرد و همچنان در خواست کمک آن ها از دولت امید ادامه دارد و دیپلماسی لبخند نیز تداوم.

با این حال در دو ساله اخیر اخباری مبنی بر مرگ 8 صیاد و فرار 5 نفر از آن ها در رسانه های مختلف منتشر شد به طوری که اکنون 8 صیاد همچنان اسیر دزدان سومالیایی می باشند.

آنچه مسلم است نه تنها دیپلماسی لبخند راهی برای نجات ملوانان نیافت بلکه کرسی هایی از بهارستان که در پی وعده های انتخاباتی نجات ملوانان اشغال شد هم جز ” مشترک مورد نظر در دسترس نیست” پاسخی ندادند.

علی ای حال انتشار تصاویر و کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی خبر از حال وخیم ملوانان بلوچ می دهد که این موضوع نیز باعث نگرانی های مضاعف برای خانواده های آنان شده است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز آزادی ملوانان ایرانی را نیازمند دیپلماسی انقلابی دانسته بود و گفته بود که ما نیازمند تلاش مضاعف در این قضیه هستیم و باید وزارت خارجه خیلی جدی تر پای کار بیاید تا ملوانان ایرانی از این وضعیت نجات پیدا کنند.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز دیپلماسی دولت تدبیر را ضعیف دانسته و خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس استان مصوبه ای تحت عنوان مجمع نمایندگان تنظیم کرده و جهت پیگیری این موضوع ارسال کرده اند اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا