استعفای رئیس آموزش و پرورش بمپور در پی تنبیه خشن دانش آموز بلوچ

تنبیه دانش‌آموزان در ایران ممنوع است اما گزارش‌های متعددی از تنبیه‌ها می‌رسد. یک مدیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان اعلام کرده که در پی تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در حوزه زیر نظرش، استعفا داده است. مقام‌های محلی خبر داده‌اند که مدیر مدرسه در این باره تعلیق شده و خود آموزگار متهم هم احضار شده است.
استعفای یک مدیر دولتی در ایران در پی تنبیه بدنی یک دانش‌آموز

 

فریدون دامنی، مدیر آموزش پرورش منطقه بمپور، در نامه‌ای خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نوشته است به احترام این دانش‌آموز و خانواده‌اش و هم‌چنین “به حرمت افکار عمومی که به‌حق در این قضیه جریحه‌دار شده”، از سمت خود استعفا می‌کند.
این نامه در رسانه‌های ایران منتشر شده است.
علی‌رضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، گفته است آموزگاری که در این باره متهم شده، به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شده است.
آقای نخعی گفته است با توجه به تازه‌بودن انتصاب آقای دامنی به این سمت، پذیرش این استعفا به “تامل بیشتر” نیاز دارد.
رسانه‌های ایران در روزهای گذشته خبر داده بودند که روز یک‌شنبه در روستای خیرآباد یک آموزگار، قیصر قادری، دانش‌آموز پنجم دبستان را طوری کتک زده بود که در بیمارستان بستری شده است.
تنبیه دانش‌آموزان در مدرسه‌های ایران ممنوع است اما هم‌چنان گزارش‌هایی درباره کتک‌زدن دانش‌آموزان می‌رسد.
از جمله در روزهای گذشته گزار ش‌هایی منتشر شد درباره این‌که مدیر مدرسه‌ای در روستای مختارآباد از توابع رودبار در جنوب استان کرمان، چند دانش‌آموزان را شلاق زده بود “چون توان پرداخت ۳۰ هزارتومان شهریه را نداشتند”.
رئیس آموزش و پرورش منطقه این گزارش را تکذیب کرده است.
رئیس آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به عیادت دانش‌آموز تنبیه‌شده رفته است.Image copyrightDANA.IR
Image caption
رئیس آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به عیادت دانش‌آموز تنبیه‌شده رفته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا