استفاده از ۳۵۰ هزار کارت سوخت مهاجر در مناطق مرزی

استان‌وایر- عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور گفته که «بیش از ۳۵۰ هزار کارت مهاجر در مناطق مرزی وجود دارد یعنی افرادی در تهران هستند ولی از کارت‌هایشان در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یا استان‌های دیگر سوخت گیری می‌شود.»

رحمانی فضلی افزوده «وزارت نفت مامور شد موضوع را به دقت بررسی کند و پیشنهاد هم این بود که همه کارت‌ها در کل کشور توسط خود مالکین خودرو مورد استفاده واقع بشود و در جای دیگر ممنوع بشود.»

استفاده از کارت‌های سوخت مهاجر در برخی از استان‌ها هم‌ چون سیستان و بلوچستان منجر به بروز مشکلاتی برای ساکنان این استان‌ها شده است.

چندی پیش گزارش شده بود که صف‌های طولانی بنزین مقابل جایگاه‌های سوخت مردم را کلافه کرده به طوری که برای سوخت‌گیری باید یک تا سه ساعت وقتشان را در این صف ها تلف کنند.

سرازیر شدن کارت‌های سوخت مهاجر از دیگر نقاط کشور به سیستان و بلوچستان و افزایش قیمت سوخت قاچاق در مرزها مهمترین دلایل طولانی شدن صف‌های بنزین اعلام شده بود.

تا ابتدای شهریور ماه امسال بالغ بر ۶۲ هزار کارت مهاجر متخلف که سهمیه سوخت آن‌ها خارج از شبکه به فروش می‌رسید توسط مناطق نفتی سیستان و بلوچستان باطل شده است.

بر اساس اعلام مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان میانگین توزیع فرآورده‌های نفتی در ۱۵۵ روز سال ۹۷ تا پایان مرداد ماه روزانه پنج میلیون و ۹۸۳ هزار لیتر بوده است.

کارت سوخت «مهاجری» به کارت‌هایی گفته می‌شود که از سایر استان‌ها به سیستان و بلوچستان سرازیر شده و مشکلاتی برای ساکنان این استان به همراه آورده است.

در ماه‌های اخیر، آمار ورود کارت‌های «مهاجر» به استان مرزی سیستان و بلوچستان افزایش یافته که این موضوع سبب ایجاد مشکل در مدیریت سوخت استان شده است.

تیر ماه امسال مصطفی نخعی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفته بود که این کارت‌ها «روند مدیریت و کنترل مصرف فرآورده‌های نفتی» را با مشکل مواجه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا