اطلاعیه درباره دستگیری تعدادی از ‌پیشمرگ‌‌های حزب کومله کوردستان ایران

در اوایل مرداد ماه تعدادی از پیشمرگان حزب کومله کوردستان ایران، که جهت انجام کارهای تشکیلاتی و تبلیغاتی در استان آذربایجان غربی در تردد بودند، از طرف نیروهای رژیم جمهوری اسلامی دستگیر شدند. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، پنجم مرداد، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «تیم تروریستی اعزام‌ شده از سوی موساد» اسرائیل برای«انفجار و خرابکاری در ایران »، اعضای حزب کومله کوردستان ایران هستند.

این بار اول نیست که حکومت اسلامی تلاش می‌کند تا با اتهاماتی دور از واقعیت و جعلی و اخباری دروغین، خواست برحق مردم ایران و مبارزات آنها برای آزادی و دمکراسی را در سطوح مختلف به نیروهای خارج از ایران و دولتهای خارجی وصل کند و مسلما تنها هدف از این مسئله مشروعیت بخشیدن به سرکوب مخالفین داخلی است.

بر همگان روشن است که جمهوری اسلامی در داخل ایران با دهها بحران بزرگ و کوچک روبرو است و در همین زمان بسیاری از شهر های ایران درگیر سیلاب شده است که طبق گفته کارشناسان، رفتار حکومت در مدیریت محیط زیست ایران یکی از عوامل اصلی این سیلاب‌ها و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن است. همچنین حکومت ایران در روابط بین‌المللی با بحران روبرو است و بیش از پیش مردم عراق و لبنان خواهان عدم مداخله و خروج حکومت اسلامی از کشورشان هستند.

آشکار است که حکومت اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر بحرانهای عدیده داخلی و یافتن مستمسکی برای تشدید سرکوب به سناریوهای هالیوودی پناه آورده است و ادعاهای مضحک و دروغین رابطه با کشورهای خارجی و اسرائیل را دوباره تکرار کرده است.

ما احزاب و تشکل‌های این سه ائتلاف، مبارزه علیه جمهوری اسلامی را حق مسلم مردم ایران می‌دانیم و دستگیری أعضاء حزب کومله کوردستان ایران را محکوم می‌کنیم.

ما همچون حزب کومله کوردستان ایران که پس از انتشار بیانیه سازمان اطلاعات رژیم اسلامی آن را تکذیب کرد، این خبر را صرفا برای جوسازی بر علیه مبارزات برحق مردم ایران و خوراکی جهت مصارف داخلی و تشدید هر چه بیشتر سرکوب در کوردستان و دیگر مناطق ایران می‌دانیم

به اطلاع مردم ایران هم می‌رسانیم که ادعا ی وابستگی اپوزیسیون به کشورهای متفاوت صرفا پوششی برای سرکوب بیشتر و راهی برای فرار جمهوری اسلامی از واقعیت‌های امروز ایران است.

ما از سازمان‌ها و أحزاب دمکراتیک و آزادی‌خواه ایران، مراجع بین المللی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم تا در مقابل این سناریو سازیهای معمول و تکراری سکوت نکرده و با محکوم کردن آن، همبستگی خود با مبارزات مردم ایران برای رهائی از این رژیم دد منش و رسیدن به آزادی و دمکراسی را بیش از پیش تقویت کنند.

کنگره ملیت های ایران فدرال

شورای دمکراسی خواهان ایران

همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

9 مرداد ۱۴۰۱ – 31 ژوییه ۲۰۲۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا