اعتراف مقامات بر به دراختیار داشتن اسکله ها توسط برادران قاچاقچی سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان: هفت اسکله با مشارکت سپاه در دست اجرا است
زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک در استان هفت اسکله از طریق سپاه برای توسعه مبادلات اقتصادی واگذار شده که باید هر چه زودتر از طریق مزایده عملیاتی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست ارتقا سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در مبادلات مرزی اظهار داشت: این اسکله های برای توسعه مبادلات اقتصادی واگذار شده که برای جلوگیری از سوء استفاده قاچاقچیان از آنها باید هرچه زودتر این اسکله ها برای فعالیت به مزایده گذاشته شود.

وی افزود: برای جلوگیری از پدیده قاچاق باید مردم استان در امور اقتصادی سهم داشته باشند تا به صورت فعال در مقابله با این پدیده در مرزها ایستادگی کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان فساد را هرگونه سو استفاده از قدرت عمومی به نفع منافع خصوصی شامل فساد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اداری عنوان داشت.

وی تاکید کرد: تعیین فرآیندهای کاری مستند، اصلاح ساختار و سازمان به منظور کارآیی و اثربخشی، ایجاد سیستم نظارت و ارزیابی به منظور پایش و رصد مستمر وضعیت و واقعیت وضع موجود با حقیقت وضع مطلوب بخشی ه از راه های مبارزه با فساد است.

هاشمی افزود: همچنین ایجاد سیستم ارزشیابی برای رتبه بندی کارایی و اثربخشی وعوامل آن، تعیین مجازات های بازدارنده متناسب با هر فساد، رعایت ضوابط انتخاب و انتصاب برای هریک از جایگاه های شغلی از دیگر راه های مقابله با فساد است.

دستگاه های امنیتی مبادی ورود اقلام غیر مجاز را در نقاط مرزی استان شناسایی کنند

وی در بخش دیگری به اهمیت امنیت در مرزها اشاره کرد و گفت: نظارت و دقت در مرزها جدای از ایجاد امنیت پایدار، مقابله با پدیده شوم قاچاق را نیز تسهیل تر می کند.

استاندار افزود: حوزه های امنیتی استان نیز باید مبادی ورود اقلام غیر مجاز و قاچاق را شناسایی و به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به گذرگاه های مرزی استان اظهرا داشت: نقاط مرزی با کشورهای همسایه باید تسهیل تر و بیشتر باشد تا رغبتی برای تبادل کالا خارج از عرصه رسمی آن نباشد.

هاشمی گفت: دستگاه های دست اندرکار باید در سه ماه آینده تمام بازارچه های غیر فعال را شناسایی و برای بکارگیری و فعال کردن آنها برنامه هایی ارائه دهند.

نهادهای مردمی در مرز سازماندهی شوند

استاندار در ادامه با تشریح امنیت در نقاط مرزی و راه کارهای مبارزه با قاچاق افزود: ما باید پایه رفتار با مرز و مرز نشین را بر اعتماد استوار کنیم و به سمت مردم پذیری برویم که این‌ها زمینه ساز یک رویش نو است.

وی با بیان اینکه باید روش درست زیستن با مردم در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، عنوان کرد: باید به سوی مردم پذیری به شیوه درست و نه شعاری برویم.

هاشمی با بیان اینکه هر وجب از مرزها در توسعه می‌تواند نقش ایفا کند، گفت: اگر ما نگاه خود را بر اساس انسان شناسی شکل دهیم به تدریج به سمت دولت محوری در مرز می‌رویم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: امنیت حفظ اصول آگاهانه بر پایه اعتماد سازی است که خود این می‌تواند نگاه مردم را در مرزها جاری کند.

وی ادامه داد: نباید بین مرزها دیوار ایجاد کنیم و اولویت اول خود را به دیپلماسی فعال در روابط کارساز با کشورهای همسایه معطوف کنیم.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید به سمت سازماندهی نهادهای مردمی در مرز برویم، تاکید کرد: مسئولیت معیشت و اقتصاد مرز با استاندار است و دیگر نهادها تابع تصمیمات استانداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیستان و بلوچستان به سبب دارا بودن هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با دو کشور بحران زده افغانستان و پاکستان و بیش از ۳۵۰ کیلومتر مرز دریایی مشترک با کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و دریای عمان همواره شاهد پدیده های شوم امنیتی، شرارت ها و قاچاق است که از آن سوی مرزها به جمهوری اسلامی ایران تحمیل می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا