اعدام زندانی سیاسی هموطن بلوچ جیهند ریگی بدستور آخوند علی خامنه ای پدر خوانده داعش در زندان زاهدان (دُزآپ)

بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی جیهند ریگی صبح امروز در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.
سحرگاه امروزچهارشنبه ۱۵ بهمن ماه زندانی سیاسی جیهند ریگی ۲۸ ساله در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد. این زندانی سیاسی روز گذشته از زندان چابهار که در تبعید بسر می برد به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل گردید و صبح امروز در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد و جان خویش را فدای راه آزادی مردم ایران نمود. گزارشها حاکی از آن است هنگام اجرای حکم ضدبشری اعدام، مرزیه دادستان زاهدان، مه گلی رئیس شعبه۱ دادگاه انقلاب زاهدان و بازجوی وی حضور داشتند. انتقال این زندانی سیاسی به زندان مرکزی زاهدان و اجرای حکم ضدبشری وی کاملا مخفیانه صورت گرفت و هنوز مشخص نیست که به خانواده وی اجازه آخرین دیدار داده شده است یا نه؟

زندانی سیاسی جیهند ریگی حدودا ۴ سال پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه دستگیر و به اداره اطلاعات زاهدان منتقل گردید. او ماه ها در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی دروغین پرونده وی را به شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان ارجاع دادند و توسط فردی به نام مه گلی که فرامین بازجویان وزارت اطلاعات را انجام می دهد ،بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود مورد محاکه چند دقیقه ای قرار گرفت و به ۱۰ سال زندان و اعدام محکوم شد. سپس وی را به بند عمومی زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند.

او در طی دوران بازداشتش در زندان مرکزی زاهدان با دلایل واهی چندین بار به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل و مورد شکنجه جسمی و روحی قرار می گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات شرط آزادی وی را همکاری با آنها و ترور فعالین هموطن بلوچ توسط بستگان وی تعیین کرده بودند و بارها وی و خانواده اش تحت فشار، اذیت و آزار قرار گرفته بودند که با مامورین وزارت اطلاعات همکاری کنند و دست به ترور فعالین بلوچ بزنند اما این زندانی هرگز حاضر نشد که دست خویش را به خون بی گناهان آلوده نماید.

زندانی سیاسی جیهند ریگی از جمله کسانی بود که جنایتهای مامورین ولی فقیه در زندان مرکزی زاهدان را افشا می کرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام قرون وسطایی و ضدبشری هموطن بلوچ جیهند ریگی جانباخته راه آزادی مردم ایران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام زندانیان سیاسی و جوانان در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای پدر خوانده داعش به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۵ بهمن۱۳۹۳ برابر با۴ فوریه۲۰۱۵

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا