اعدام 22 زندانى بعد از طلب عفو از رهبر ايران

بنا به گزارش اين سازمان ” این زندانیان که در پی درخواست عفو، اقدام به برپایی نماز و به سر گرفتن کتب مذهبی کرده بودند طی روزهای شنبه و یک‌شنبه به سلول انفرادی منتقل شده و حكم اعدام اکثریت قریب به اتفاق ایشان طی روز دوشنبه به اجرا درآمده است”.

مخدر در روز دوشنبه ۴ خرداد ماه در زندان قزل‌حصار کرج خبر داد.

یک منبع موثق از داخل زندان به سازمان حقوق بشر ایران گفت: این تجمع مسالمت آمیز بود و زندانیان تنها تقاضای عفو و یک درجه تخفیف داشتند اما پس از این اتفاق مسئولان زندان زندانیان را تهدید به اجرای حکم کرده و ۲۲ زندانی اعدام شده اکثرا از بین کسانی انتخاب شدند که از رهبر تقاضای عفو داشتند.

اسامی برخی از اعدام شدگان عبارت است از: عباس عامری، کریمبخش بامری، حاج احمد ابراهیمی، عباس حیدری، اصغر کوشکی، احمد ربیعی، احمد ربدوست، سیدمحمد میرحسینی و مسعود زیبایی”.

گفتنی است، طی روز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۱ زندانی و روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۱ زندانی دیگر در این زندان اعدام شدند. با این حساب آمار اعدامهای مربوط به مواد مخدر طی سه هفته اخیر در زندان قزل‌حصار به ۴۴ تن رسید.

سازمان حقوق بشر ایران اعدام‌های دسته جعمی زندان قزل‌حصار را بشدت محکوم کرده و خواستار واکنش فوری جامعه جهانی شده است.

محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان گفت: «اکثر این زندانیان از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده‌اند و احکام اعدام ایشان بر اساس اعترافات گرفته شده در زیر شکنجه صادر شده است. تاسف آور است که حکومت ایران درخواست عفو و تخفیف زندانیان را با اعدام آن‌ها پاسخ می‌دهد. رهبر جمهوری اسلامی و مسولین حکومت در قبال این اعدام‌ها باید پاسخگو باشند.»

وی افزود: «ما همچنین خواستار واکنش فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از اعدام‌های بی‌رویه هستیم. دفتر جرائم و مواد مخدر سازمان ملل که با دولت ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری می‌کند، و کشور‌های کمک کننده به این پروژه باید خود را در قبال این اعدام‌ها مسئول بدانند و باید بیش از کشور‌های دیگر برای متوقف کردن این اعدام‌ها تلاش کنند.”

اعدام در ملاء عام در مشهد

از سوى ديگر حکم اعدام سه نفر متهم به “شرارت و جرائم خشن” صبح امروز در شهر مشهد، تقاطع خیابان مسلم در منطقه گازشرقی در ملاء عام به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیماى ايران، دادستان عمومی و انقلاب مشهد در این باره گفت: “این مجرمان خطرناک با اقدامات مجرمانه از جمله شرارت و ایجاد ناامنی ‌، مشارکت در سرقت‌های مسلحانه متعدد ، مشارکت در آدم‌ربایی ، نگهداری سلاح ، مهمات و جرائم دیگر در سال‌های اخیر در مشهد به اعدام محکوم شدند”

غلامعلی صادقی افزود: “این محکومان که یک نفرشان ۳۸ ساله ، و ۲ نفر دیگر ۲۷ ساله بودند ، از سال ۸۵ تا ۸۹ مرتکب سرقتهای مسلحانه شدند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا