الجزایر..کمپین مردمی برای اخراج دیپلمات و وابسته فرهنگی ایرانی

فعالان الجزایری، در یک کمپین مردمی در شبکه های اجتماعی خواستار اخراج امیر موسوی، وابسته فرهنگی سفارت ایران در الجزیره، پایتخت الجزایر شدند. آنها می گویند که موسوی در پس گسترش روابط اقتصادی دو کشور “بشدت در کار ترویج مذهب شیعه” در این کشور است.
انور مالک، نویسنده و فعال حقوق بشر الجزایری ساکن فرانسه، روز دوشنبه 25 ژانویه به العربیه گفت: “منابع موثق در الجزایر می گویند که این دیپلمات از وظایف دیپلماتیک خود فراتر رفته و بطور محرمانه ترتیبی می دهد تا شیعیان الجزایر برای سفر به تهران، قم و حتی نجف در عراق بروند. آنها در ایران با مقامات سپاه پاسداران و آخوندهای شیعه دیدار می کنند.”

مالک می گوید که موسوی “برای شیعیان الجزایر لابیگری کرده و برای شناسایی آنها تلاش می کند. به همین دلیل ما بر علیه او این کمپین را راه اندازی کردیم.” او افزود: “این قابل قبول نیست که وابسته فرهنگی یک کشور از محدوده ماموریت خود فراتر رود و امنیت ملی را بخطر بیاندازد.”

در پاسخ به این پرسش که آیا مقامات الجزایر از این موضوع اطلاع دارند، مالک گفت: “من نمی دانم. اگر آنها می دانند و سکوت کرده اند، این باعث تاسف است، و اگر هم نمی دانند که این باز بدتر است. هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. من مطمئن هستم اگر مقامات امنیتی در باره فعالیتهای موسوی تحقیق کنند به این موضوع پی خواهند برد. من از مقامات الجزایری خواسته ام تا موضوع را پیگیری کنند. هرچه ما از جنگهای زشت مذهبی در سوریه، عراق و یمن دیده ایم بس است.”

این نویسنده و فعال حقوق بشر تاکید می کند که سیاست خارجی ایران بر ترویج مذهب شیعه استوار است. “بعضی خواص شیعه در الجزایر به سفارت ایران نزدیک می شوند، و بدور از چشم مردم، در مقابل امتیازهایی که می گیرند، کار ترویج شیعه را به عهده دارند.” مالک گفت که کمپین او فعال است و صدها نامه حمایتی دریافت کرده است.

روزنامه “اخبار الیوم” الجزایر نیز به نقل از عبدالفتاح حمداش، رهبر گروه “بیداری مساجد آزاد” نوشت که سفارت ایران در الجزایر، ” به روش اختاپوسی مذهب شیعه را ترویج می دهد.” او می گوید که در الجزایر 3 هزار شیعه زندگی می کنند، و یک آخوند شیعه در بیشتر تجمع آنها شرکت می کند که در حسینیه ها و مکانهای مخفی برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا