امام جمعه اهل سنت زاهدان : برای احقاق حقوق خود به زندان هم می رویم

ما حتی معتقدیم که برای احقاق حقوق خود به زندان هم می رویم و آن را تحمل می کنیم، ولی اعتقادی به قتل و کشتار و خشونت نداریم.

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از سخنان خود در همایش باشکوه بیست و سومین دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان با بیان اینکه ما برای احقاق حقوق خود به زندان هم می رویم خواستار تحقق وعده های رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب شدند.

مولانا عبدالحمید، با بیان اینکه “رأی به دکتر روحانی، رأی به اجرای قانون اساسی و رفع تبعیض بود” اظهار داشت: رأی به دکتر روحانی در واقع رأی به اجرای قانون اساسی و رفع تبعیض بود؛ یعنی جلوی قانون گریزی و اعمال سلیقه ها گرفته شده و قانون اجرا شود.

وی افزود: خواسته جامعه اهل سنت در دوران انتخابات نیز همین بود که جناب آقای دکتر روحانی اگر پیرزو شدند بتوانند تبعیض را برطرف کرده و آزادی‎های مذهبی، سیاسی، آزادی بیان و قلم و انواع آزادی‎های قانونی را اجرا نموده و از اهل سنت در امور استخدام‎های کشور استفاده کرده و آنها را در اداره کشور مشارکت دهند.

مولانا عبدالحمید بر لزوم “پیگیری مطالبات از راه گفتمان” تاکید کرد و گفت: جامعه اهل سنت ایران برای رسیدن به حقوق قانونی خویش با قتل، ترور، راه‎بندانی، خشونت و تکفیر مخالف بوده و آن را مردود می داند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: ما حتی معتقدیم که برای احقاق حقوق خود به زندان هم می رویم و آن را تحمل می کنیم، ولی اعتقادی به قتل و کشتار و خشونت نداریم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا