امام جمعه پشامگ: کلاهبردار میلیاردی بلوچستان باید بازداشت شود

امام جمعه پشامگ با اشاره به کلاهبرداری اخیر در بلوچستان این موضوع را خسارتی تاریخی به ملت بلوچ خواند و گفت: “در طول تاریخ چنین خسارت و نقصان مالی به مردم ما وارد نشده است”.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ در خطبه های این هفته ۲۸ خرداد کلاهبرداری اخیر از مردم بلوچستان را خسارتی تاریخی به ملت بلوچ خواند و گفت: “در طول تاریخ چنین خسارت و نقصان مالی به مردم ما وارد نشده است”.

امام جمعه پشامگ افزودند: “بدون پروانه کسب و مجوز هیچ کس نمی تواند حتی دکه ای در بازار برای امرار معاش خود داشته باشد! این فرد کلاهبردار با مجوز چه کس و چه اداره ای این تجارت را راه انداخت”؟

مدیر مدرسه انوارالحرمین پشامگ ادامه دادند: قطعا از فقر و بی بضاعتی ما سوء استفاده شده است. این جای سوال دارد که این فرد کلاهبردار از تهران خودرو بار می کرد و مستقیم به بلوچستان می آورد و آن هم از ایرانشهر تا چابهار تخلیه می کرد آخر با مجوز چه کسی و با بارنامه کدام شرکت این حمل و نقل و عبور استانی صورت می گرفت؟ و روزانه ملیاردها پول به حساب این فرد وارد می شد کسی از وی نپرسید این همه پول از کجا!؟

مولوی کوهی افزود: “دیروز یکی از ارگانهای کلان در همین موضوع تماسی داشت بنده همین صحبت ها را مطرح کردم او گفت هیچ کسی به دولت گزارش نکرده است؛ چه نیازی به گزارش دارد؟ مگر ندیده و نمی بینند؟ دولت اگر عامل نباشد اما قطعا غفلت کرده است”.

امام جمعه پشامگ مالباختگان را به خویشتن داری دعوت کرد و گفت: “شما مالباختگان نباید گریبان گیر ضامن یا وکیلان خود باشید آنها هم مثل شما فریب خورده اند بلکه باید درکنار آنها باشید تا طرف اصلی را پیدا کنید و نباید این مال بازی سبب شود که به جان هم بیافتید”.

وی ادامه دادند: “دولت وظیفه دارد که مردم و ملت خویش را امداد رسانی و کمک کند، برگرداندن این اموال به مردم برای دولت کار سهل و آسانی است”

مولوی فضل الرحمن کوهی خواستار بازداشت این کلاهبردار و همکاری کشورهای همسایه و پلیس بین المللی شد.

گفتنی‌ است اخیرا در منطقه بلوچستان، یک کلاهبردار با عنوان تحویل کوتاه ‌مدت خودروهای سواری ایرانی بدون هیچ‌ محدودیتی و تحویل ۴۵ روزه، از هزاران نفر از قشر کم بضاعت و متوسط جامعه صدها میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

بنابر گزارش های تایید نشده این فرد با “حمایت نیروهای سپاهی و دولتی” اقدام به کلاهبرداری در استان سیستان و بلوچستان نموده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا