انتقاد امام جمعه پشامگ از حذف نام بلوچستان

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ نسبت به حذف نام بلوچستان از نقشه کتاب درسی “مطالعات اجتماعی” پایه هشتم واکنش نشان داد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از حذف نام بلوچستان از کتاب درسی “مطالعات اجتماعی” سال ۹۵-۹۶ واکنش نشان داده و گفتند: آموزش و پروش در این کتاب بجای بلوچستان تنها به آوردن “سیستان” اکتفا کرده و میخواهد تنها به سلیقه برخی دوستان عمل کند.

مولوی کوهی ضمن تشکر از نماینده مردم زاهدان و خاش در مجلس که کتبا به وزیر آموزش و پرورش در این مورد تذکر دادند و خواستار پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش شدند, افزود: “شاید افرادی ما را افراطی تصور کنند اما ما افراطی نیستیم چنین چیزهای ما را ناراحت می کند و ما بدون ترس آنچه را که حق می دانیم فقط تذکر می دهیم.”

وی گفت: “یک بار در مورد برنامه حذف نام بلوچستان با فرماندار سرباز صحبت کردیم و او گفت شاید افرادی چنین بخواهند اما نمیشود این را بنام دولت گذاشت”.

مدیر حوزه علمیه انوار الحرمین افزود:” این صحبت های من هم به فرماندار می رسد حالا چه جواب می دهد؟ “.

پیشتر نیز بارها نام “بلوچستان” از “سربرگ های اداری” ، “توسط خبرگزاری ها” ، پیام های تبلیغاتی “همراه اول” و “تابلوهای تبلیغاتی” ، “همچنین وبسایت های رسمی و نیمه رسمی دولتی” و… حذف شده بود.

در همین زمینه و در پی نگرانی عمومی بخاطر حذف نام “بلوچستان” ائمه جمعه ، فعالان بلوچ به حذف مکرر نام بلوچستان اعتراض کرده و از مسئولان مربوطه خواستند این موضوع را پیگیری نمایند.

محمدرضا پشنگ نماینده پیشین خاش، محمد سعید اربابی نماینده پیشین ایرانشهر و یعقوب جدگال نماینده پیشین چابهار در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به روند حذف نام بلوچستان از سربرگ های رسمی ادارات و سازمانها در استان سیستان و بلوچستان اعتراض کرده و از حسن روحانی رئیس جمهور خواستند که به آنچه آنها آنرا “توطئه” ای علیه بلوچستان نامیدند، پایان دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا