انتقاد دوباره امام جمعه گشت از سلاح های توزیع شده سپاه در بلوچستان

سپاه پاسداران از سال 88 که امنیت اسستان سیستان و بلوچستان را به عهده گرفته با هدف تامین امنیت توسط بومیان در بین طوائف بلوچستان سلاح توزیع کرده است که افزایش استفاده از سلاح گرم در نا امنی ها را در پی داشته و حتی با واکنش محمد مرزیه دادستان زاهدان و حمیدی مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز مواجه شده است.
مولانا محمد یوسف حسین پور بار دیگر نسبت به توزیع سلاح های سپاه در بین عموم مردم و طوائف انتقاد کرده و این سلاح ها را از اسباب درگیری و نا امنی دانست.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ مدیر عین العلوم و امام جمعه گشت در خطبه های نماز جمعه 20 شهریور با انتقاد از سرقت های مسلحانه و نا امنی های اخیر در مسیر سراوان خاش که باعث نگرانی مردم شده بود یکی از دلایل افزایش این نا امنی ها را توزیع سلاح های با مجوز سپاه در بین مردم و طوائف بلوچستان توسط سپاه پاسداران دانست.

ایشان از مسئولان خواسته که یا سلاح هار ا به طور کلی از بین مردم جمع آوری کنند یا توجه و کنترل بیشتری نسبت به آنها داشته باشند.

در سالهای اخیر بارها ائمه جمعه نسبت به سلاح های با مجوز توزیع شده توسط سپاه پاسداران در بین طوائف استان سیستان وبلوچستان انتقاد کردند و افزایش نا امنی ها را نتیجه اجرای این سیاست در بلوچستان دانسته اند.

پیشتر مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور ایرانشهر، مولوی محمد گل کرم زهی مدیر مدرسه دینی مخزن العلوم خاش، مولوی اسد الله کریمزایی امام جمعه آشار، و مولانا گرگیج امام جمعه آزادشهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بودند

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا