انحلال «جیش النصر» بلوچستان ایران و ادغام آن در جیش العدل + ویدیو اعلام انحلال و ادغام

ابوبکر ریگی معاونت سازمان جیش العدل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «جیش النصر» که پیشتر توسط گروهی از این تشکیلات جدا شده بود بار دیگر نیروهایش در «جیش العدل» ادغام شدند.
سازمان «جیش العدل» یکی از سازمان‌های سنی مذهب مسلح مخالف جمهوری اسلامی که در مناطق بلوچستان علیه رژیم جمهوری اسلامی مسلحانه مبارزه می کند.

ابوبکر ریگی معاونت جیش العدل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «جیش النصر» که پیشتر توسط گروهی از این تشکیلات جدا شده بود بار دیگر نیروهایش در «جیش العدل» ادغام شدند. این ادغام همراه با اعلام انحلال «جیش النصر» انجام گرفته است. به گزارش سایت عدالت نیوز سازمان «جیش العدل » در اطلاعیه این خبر را با ویدیوی از رهبر جیش النصر که در آن با گروه جیش العدل اعلام بیعت می کند، این خبر را اعلام کرده است.

در بیانیه جیش العدل آمده است:« سازمان جیش العدل به اطلاع عموم می رساند که پس از چند دوره مذاکرات موفق با مسئولین “جیش النصر” جهت انحلال و ادغام آن با سازمان ،این مهم به فضل الهی انجام و جیش النصر منحل ونیروی های این سازمان به سازمان جیش العدل ملحق شدند». گفتنی است که جیش النصر پس از اختلافات جزیی “عبدالرئوف ریگی” و جدایی وی از سازمان تشکیل شد . مذاکرات گسترده ای در زمان جدایی “عبدالرئوف” صورت گرفت، وی در نهایت توسط عوامل نفوذی رژیم ایران در پاکستان ترور شد. در بیانیه همجنین آمده است:« پس از “شهید” شدن ریگی نیز رایزنی ها و گفتمان پیرامون برگشت و ادغام مجدد ادامه داشت که بحمدالله در مورخ 28_10_2016 جیش النصر منحل و مسئولین این سازمان مجددا با رهبری سازمان جیش العدل تجدید بیعت نمودند.» بیانیه افزود:«سازمان جیش العدل انحلال جیش النصر و ادغام مجدد النصر را به ملت بلوچ و عموم اهل سنت تبریک عرض نموده واین پیروزی بزرگ را نشانه پایانی بر اختلاف ، نفاق و نفوذ دشمن بر صفوف مبارزین می داند». در پایان بیانیه جیش العدل آمده است:«سازمان جیش العدل متعهد بر اهداف والای خویش و با تعهد بر خون شهدا و با تجدید میثاق با ارمانهای بلند ملت بلوچ و اهل سنت اعلام می دارد که در راستای شکست دشمن از هیچ قربانی دریغ نخواهد کرد،و دشمن بداند که تیر نفاق و شیطنت وی هرگز نمی تواند مانعی بر سر راه مقاومت ایجاد نماید».

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا