“انصار الفرقان”: همه افراد درگیر با وزارت اطلاعات کشته شدند و کسی دستگیر نشد

ادعای رژیم ایران مبنی بر دستگیری چنین افرادی کاملا واضح است، آنها در واقع افراد دیگری را دستگیر کرده‌اند که به ما وابسته نیستند تا از آنها اعتراف گیری کنند که کشورهای منطقه ما را حمایت می‌کنند و شاید بخواهند ما را متهم به ارتباط با داعش بکنند، اما دست رژیم ایران برای همه رو شده است.”

به دنبال اعلام دستگیری 5 تن از اعضای گروه بلوچی “انصار الفرقان” در بندر چابهار یک منبع نزدیک به این گروه در تماس با “العربیه.نت” اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کشته شدن دو عضو این گروه بلوچ و دستگیری 5 تن دیگر را تکذیب کرد و اعلام کرد سه تن از اعضای “انصار الفرقان” پیش از انجام عملیات محاصره و کشته شدند و هیچکس دستگیر نشده است.

این منبع به نقل از “مخاوی کلاش” فرمانده میدانی “انصار الفرقان” گفت: “سه تن از اعضای انصار الفرقان که خود را برای انجام عملیاتی بزرگ علیه یکی از اهداف نظامی مهیا می‌کردند به طور غافلگیرانه توسط نیروهای سپاه پاسداران محاصره شده و در پی رد درخواست تسلیم شدن از سوی آنها پس از دو ساعت درگیری همگی شهید و یک افسر بلندپایه اطلاعاتی نیز کشته شد”.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری تسنیم محمود علوی با اشاره به عملیات وزارت اطلاعات گفت: “امروز در چابهار یک تیم تروریستی پیش از عملیات ٧ نفر دستگیر شدند و اولین شهید وزارت تقدیم شد.

” همچنین از سخنان منبع بلوچی چنین برداشت می‌‍شود که خانه تیمی “انصار الفرقان” پیش از انجام عملیات لو رفته است، اما توضیحی درباره چگونگی لو رفتن این تیم علمیاتی ارایه نشده است.

فرمانده میدانی “انصار الفرقان” در ادامه سخنان خود ضمن رد اظهارات محمود علوی بیان کرد ” بر خلاف گفته وزیر اطلاعات ایران، هدف این عملیات یک مقر نظامی بوده و نه مرامس مذهبی زیرا اصول ما با هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی مغایرت دارد

“. علوی ضمن متهم کردن دیگر کشورها به حمایت از گروه‌های مسلح مخالف رژیم ایران بدون ارایه هیچگونه مدرکی گفته بود:” ما 120 تیم تروریستی را طی این سالها ضربه زدیم و شهید تا به حال نداشتیم.

یک تیم تروریستی نیز در کردستان زیر ضربه رفت.عربستان اسپانسر این تیم تروریستی است و بسیاری از کشورهای اطراف به‌عنوان مزدور برای عملیات تروریستی آمده‌اند که تیم امروز دو نفر خارجی داشت.”

مخاوی کلاش فرمانده میدانی “انصار الفرقان” در این باره می‌گوید:” هیچکدام از افراد تیم عملیاتی در چابهار دستگیر نشده و دلیل این ادعای رژیم ایران مبنی بر دستگیری چنین افرادی کاملا واضح است، آنها در واقع افراد دیگری را دستگیر کرده‌اند که به ما وابسته نیستند تا از آنها اعتراف گیری کنند که کشورهای منطقه ما را حمایت می‌کنند و شاید بخواهند ما را متهم به ارتباط با داعش بکنند، اما دست رژیم ایران برای همه رو شده است.

آغاز و پایان درگیری در قصرقند

از سوی دیگر بنا به گفته منابع “انصار الفرقان” شامگاه چهارشنبه درگیری سختی میان اعضای این گروه و نیروهای سپاه پاسداران در منطقه “قصرقند” در کوه‌های “عزیزی” آغاز و تا روز بعد ادامه یافت که در نتیجه آن سه نظامی کشته شده و جسدهای آنان به شهر قصرقند منتقل شده است.

” به گفته مخاوی کلاش:” انصار الفرقان توانستند محاصره نیروهای خود توسط سپاه پاسداران را شکسته و سالم به پایگاه‌های خود باز گردند اما مقامات رژیم طبق معمول به دروغ مدعی کشته شدن همه محاصره شدگان شده و از کشف 700 کیلو مواد منفجره خبر داد در حالی که اعضای گروه پول کافی برای خرید مواد غذایی ندارند زیرا از هیچکس کمکی دریافت نمی‌کنند.

” اطلاعیه سپاه پاسداران روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران نیز با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام آنچه که “یک تیم تروریستی تکفیری در قصرقند سیستان و بلوچستان” نامید خبر داد.

به گزارش “العربیه.نت” به نقل از سایت روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران در این اطلاعیه‌ آمده است: “در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یک تیم تروریستی تکفیری در منطقه عمومی قصرقند سیستان و بلوچستان، واحدهایی از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به منطقه اعزام و با محاصره ارتفاعات قصرقند، از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با تروریست‌ها درگیر شدند”. اطلاعیه سپاه بر خلاف گفته “مخاوی کلاش” فرمانده میدانی “انصار الفرقان” که می‌گوید هیچکدام از اعضای این گروه کشته نشده‌اند تاکید دارد که “در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و تعدادی نیز متواری شدند.

” فرماند میدانی “انصار الفرقان” می‌گوید که گروه انها قئرت خرید مواد غذایی مورد لزوم برای اعضای خود را ندارد اما اطلاعیه سپاه تصریح کرد: “طی این عملیات ضدتروریستی علاوه بر انهدام یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده با ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، تعداد پنج بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری همراه با ده‌ها هزار فشنگ و تعدادی سلاح و مهمات دیگر به دست رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افتاد”.

گروه‌های مسلح و غیر مسلح بلوچ، جمهوری اسلامی ایران را به اعمال تعبیض ملی و مذهبی علیه ملت بلوچستان که اکثریت آنان سنی مذهب هستند متهم می‌کنند. فعالین بلوچ نیز مقامات دولت مرکزی را به خاطر در فقر نگهداشتن مناطق بلوچ در ایران به شدت مورد انتقاد قرار میدهند.

Publisher: hd

Source: https://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2017/06/16

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا