بار دیگر اسلحه سپاه قربانی گرفت/ یک دانشجو دانشگاه آزاد ایرانشهر کشته شد

این بار یک دانشجو تازه ازدواج کرده دانشگاه آزاد ایرانشهر قربانی سلاح گرم سپاه شد.
بار دیگر اسلحه سپاه قربانی گرفت/ یک دانشجو دانشگاه آزاد ایرانشهر کشته شد

به گزارش کمپین فعالین بلوچ ایمان امیری فرزند امیر، شامگاه چهارشنبه 22 مهر در خیابان الزهرا شهر ایرانشهر با اصابت گلوله از ناحیه شکم، کشته شد.

بنابر گزارشهای دریافت شده فردی که به سمت وی شلیک کرده از نیروهای بسیج و با استفاده از اسلحه سپاه، نامبرده را به قتل رسانده است.

ایمان، دانشجو حسابداری دانشگاه آزاد ایرانشهر و کمتر از دو ماه از زمان ازدواجش می گذشت.

خانواده ایمان در این باره گفتند: “تا کنون چند بار به نیروی انتظای مراجعه کردیم تا قاتل بازداشت شود اما علیرغم داشتن مشخصات و آدرس مامورو با وجود اینکه خود قاتل تیراندازی را به عهده گرفته ولی ماموران نیروی انتظامی امروز و فردا می کنند.”

آنها افزودند: “صبح امروز (چهارشنبه 6 آبان) به اتفاق 40 نفر از معتمدان محلی جلسه ای با فرماندار ایرانشهر داشتیم که ماموران آگاهی و نیروی انتظامی نیز حضور داشتند و قول پیگیری دادند اما با وجود گذشت دو هفته از این قتل، نه سپاه و نه نیروی انتظامی حتی اسلحه مامور خود را نگرفته اند”

در سالهای اخیر و با محول شدن سلاح گرم به دست مردم توسط سپاه پاسداران آمار نا امنی از قبیل قتل و سرقت های مسلحانه … افزایش پیدا کرده است و ماموران سپاه و بسیج -ارگان تابعه سپاه- از نوعی حق مصونیت برخوردار اند.

ماه گذشته چنگیز شه بخش فرزند ملا رحیم از معتمدان طائفه شه بخش در منطقه قلعه بید از توابع بخش کورین زاهدان توسط ماموران بسیج ترور شد.

تاکنون مردم ایرانشهر به دفعات با ارسال نامه به مسولان ارشد استان و مقامات امنیتی از وضعیت امنیتی شهرستان گلایه کرده اند.

مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور این شهر اسلحه سپاه را از عوامل افزایش قتل و سرقت مسلحانه دانسته و با انتقاد از سیاست مسلح کردن طوائف و بسیج عشائری، خواستار جمع آوری اسلحه سپاه از دست مردم شده است.

 

با اسلحه سپاه کشته شد

اندازه نوع خط کاهش اندازه نوع خط کاهش اندازه نوع خط افزایش اندازه نوع خط افزایش اندازه نوع خط

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا