با حضور وزیر راه و شهرسازی، قرارداد ۱۴هزار میلیارد ریال (با تومان اشتباه تفهیم نشود) سرمایه گذاری بخش خصوصی در چابهار امضا شد.!

طرح و پروژه ای برای اشتغالزایی فقط ۳۶ نفر در بندر چابهار.!
چابهار-قرار داد ۱۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل بنادر و دریانوری و استاندار سیستان و بلوچستان در تهران امضا شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان آیین گرامیداشت روز حمل ونقل و تقدیر از فعالان حوزه حمل و نقل بندری و دریایی روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران ساحلی کشور در هتل همای تهران برگزار شد.

در این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی گفت: صنعت دریایی جهانی است و محدود به مرزها نمی شود؛ باید در حوزه صنعت دریا و دریانوردی بازیابی شود.

وی افزود: کشور ایران قدرتی دریایی در حوزه نظامی، دریانوردی و بندری است، موقعیت ژئوپلیتیک مناسبی در منطقه داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: آمادگی داریم به دلیل اختیارات قانون گذار سرمایه گذاری بخش خصوصی نزد بانک ها را تضمین کنیم.

محمد سعید نژاد افزود: براساس مصوبه صندوق توسعه ملی این امکان فراهم شده است که در سواحل مکران و چابهار فعالیت های توسعه ای گسترش یابد؛ در این زمینه کار تضامین انجام شده است و امیدواریم این سواحل آباد شود.

وی گفت: امسال ۳۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل شمالی و جنوبی کشور منعقد شد و بخش خصوصی از محل آورده خود و تسهیلات بانکی در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این همه سواحل و نعمتهای خدادادی کشور باید مورد استفاده قرار گیرد و برای رسیدن به عدم وابستگی به نفت باید از دریا و توسعه دریا محوری بهره گرفت.

علی اوسط هاشمی از بی توجهی به بندر چابهار در برهه زمانی سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۸۶ انتقاد کرد و از سازمان بنادر و دریانوردی به سبب اجرای طرحهای توسعه بندر چابهار و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این بندر در سالهای اخیر قدردانی کرد و گفت: توجه ویژه رهبری و دولت تدبیر و امید به توسعه سواحل مکران نوید دهنده آینده درخشان در توسعه دریایی و سواحل کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه دولت یازدهم توجه ویژه ای به توسعه سواحل مکران و بندر چابهار دارد و این امر جای تقدیر دارد.

بر اساس این گزارش؛ از مجموع ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور ۱۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال با امضای دو قرارداد توسط شرکت آریا بنادر با موضوع تامین و تجهیز راهبری تجهیزات فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵۰ نفر و شرکت رزسفید با ساخت چهار انبار مکانیزه با سرمایه گذاری ۱۹۱ میلیارد ریال و ظرفیت ۷۵۰هزار تن در سال و اشتغالزایی ۳۶ نفر مربوط به بندر چابهار است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا