با یک تیر دو نشان، رئوف ریگی و ابراهیم مهرنهاد

این گروه هم همانند جمهوری اسلامی ایران نشاد داد اگر به کسی مشکوک باشد رحم نمیکند، اگر واقعان ابراهیم اینکار را کرده بود آنها باز هم باید به او فرصت می دادند تا زنده بماند تا واقعیت ها روشن تر بشود. کشتن با شتاب مهرنهاد نشان داد که کسی در این گروه و یا نزدیک با این گروه می خواسته واقعیت ها را لاپوشانی بکند

با یک تیر دو نشان، رئوف ریگی و ابراهیم مهرنهاد

در بازار شلوغ کُشت کُشتار اینطور معلوم میشود ابراهیم مهرنهاد فدائی کارتروریستی کسی دیگر شده است. گروه مسلح جیش النصر متاسفانه اینبار اخلاقی همانند دشمن اش حمهوری اسلامی ایران از خود نشان داد، چند روز بعد از ترور رهبر خود اعلام کرد که کسی را که با رژیم برای ترور رئوف ریگی همکاری کرده دستگیر کرده و به سزای اعمال خود رسانده است. این عملکرد سریع نشان می دهد کسانی در این پروسه حقیقت را هم می خواستند فدا بکنند.

وقتی خبر کشته شدن رئوف ریگی منتشر شد، خبرگزاری ها رژیم قبل از روزنامه ها پاکستان که معمولا برای دادن اینگونه خبر با هم رقابت می کنند پیش گرفتند و اعلام کردند که آقای رئوف ریگی در یک درگیری با هم رقبای خود در جیش العدل که رقیب جیش النصر است، کشته شده است. النصر در ماه ی 2014 از جیش العدل جدا شده بود.

با توجه به انشعاب آقای ریگی العدل و اعلامیه و بحث های فیس بوکی بین هواداران این دو گروه این ادعای رژیم جمهوری اسلامی ایران قابل باور کردن بود. تا اینکه جیش العدل با یک اعلامیه این مسئولیت را قبول نکرد و ادعا کرد رژیم ایران مسئول ترور آقای رئوف ریگی است. لازم به یاد آوری است . در حمله تروریست ها به ماشینی سواری که ریگی و دوستان او در آن بودند، ریگی و یکی از همراهان او آقای صادق ریگی در جاه کشته می شوند و سه نفر دیگر از جمله ابوبکر ریگی که برادرزاده رئوف است، زخمی می شوند.

بعد از اعلامیه جیش العدل که خود را در ترور آقای ریگی بی گناه اعلام کرد. خبر جنجالی از طرف جیش النصر منتشر شد که بعدا یک ویدیو وحشتناک هم در انترنیت گذاشتند. در این اطلاعیه و ویدیو ادعا می شود که ابراهیم مهرنهاد مبارز جامعه مدنی بلوچ و برادر یعقوب مهرنهاد بنیانگذار انجمن جوانان صدای عدالت همکار رژیم ایران در نقشه حمله به ماشین آقای رئوف و همراهانش بوده و مسبب مرگ او بوده و بسزای اعمال خود هم رسیده است. در این ویدیو آنچه که اعتراف ابراهیم مهرنهاد و اعترافات در همکاری با اطلاعات ایران برای ترور عبدالرئوف ریگی توسط اطلاعات ایران است. بعد از این اعترافات عکس های بدار کشیدن مهرنهاد را نشان می دهد.

سرعت عمل بازماندگان جنبش جیش النصر ایران در اعدام مهرنهاد بدون اینکه به خود و به ابراهیم مهرنهاد و به زمان وقت بیشتری برای روشن شدن مسائل بدهند، دست داشتن مهرنهاد را زیر سوال می برد. اینکه مهرنهاد در عرض یک ما که با این گروه ارتباط پیدا کرده است چگونه توانسته تا به این حد در این گروه مخفی نفوذ بکند و مکان و مسیر حرکت آقای ریگی را دقیقا به رژیم منتقل بکند.

ترور رئوف ریگی احتمالا در طی پروسه طولانی تری برنامه ریزی شده. همانند اکثر کارها تروریستی دیگر رژیم بر علیه نیروهای اپوزیسیون بلوچ و دیگر سازمان اپوزیسیون در معما می ماند.

نکات ترور اعضای جندالله ازجمله ربوده شدن رهبر این گروه آقای عبدالمالک ریگی برادر رئوف ریگی و رهبر جندالله ایران، نیز تا هنوز روشن نیست. رژیم با درامایی کردن آن ربایش و پایین آوردن هواپیمای مسافربری قزاقستانی سعی کرد مسائل را در ابعام بگذارد. جندلله نیز سعی نکرد مسائل را روشن بکند. فقط حدس گمان از آن حادثه می توان انجام داد.

یک نکته نامشخص دیگر نیز ترور آقای داود نارویی است. او نیز متعلق به همین خانواده و شوهر خواهر آقای رئوف ریگی بود است. و از اعضای جنبش جیش النصر ایران و همرزمان آقای رئوف بود. طبق اخبار النصر در اواخر ماهی ژوئن 2014 ترور شد. بجز از دادن خبر ترور او جیش النصر ایران هیچگونه روشنگری نکرد که تروریست ها چه کسانی بودند و در چه شرایطی او کشته شده است. به دلایل نامشخصی خبر اعدام او در فیس بوک عربی و اخبار عربی این گروه انعکاس بیشتری داده توسط گروه داده شد تا در رسانه های فارسی گروه النصر ایران. در بلاگ خبری فارسی این گروه خبر کشته شدن داود نارویی بازتاب کمتری داشت. در اخبار عربی از او به عنوان داودخان شیرانی نارویی نامبرده شده است.

با هیجان عمل کردن النصر ایران در قتل ابراهیم نشان داد که در نبود رهبر آن آقای رئوف ریگی توانای فکری این گروه برای تصمیم گیری عاقلانه کم شده است. رئوف ریگی کسی بود که طبق اخبار و نظرات منتشر شده از او از کشتار سربازان رژیم اشغالگر ولایت فقیه که توسط جیش العدل به گروگان گرفته شده بودند جلوگیری کرده بود و تلاش او سبب نجات جان چهار سرباز ایرانی شد بود. این تفاوت او با هم سارمانی های قبلی او تا جای پیش رفت که او از جیش العدل انشعاب داد و در مصاحبه های خود یکی ار دلایل انشعاب خود را گروگان گیری سربازان و عدم توجه بقیه اعضای العدل به خواست او در نه کشتن گروهیان دانایی فرذ گروگان گرفته شده بوده است.

برای دوری جستن از خشونت بی مورد و بدون دلیل او از جیش العدل جدا شد و گروه النصر را ساخت. اما بعد از مرگ آقای رئوف ریگی گروهی که او بنیان نهاده کاری شتاب آلود کرد. این گروه هم همانند جمهوری اسلامی ایران نشاد داد اگر به کسی مشکوک باشد رحم نمیکند، اگر واقعا ابراهیم اینکار را کرده بود آنها باز هم باید به او فرصت می دادند تا زنده بماند تا واقعیت ها روشن تر بشود. کشتن با شتاب مهرنهاد نشان داد که کسی در این گروه و یا نزدیک با این گروه می خواسته واقعیت ها را لاپوشانی بکند. از احساسات جوانان خانواده رئوف ریگی که در این چند سال در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران تعدادی زیادی از اعضای خود را از دست دادند استفاده کرده و توسط خانواده درد دیده ریگی خانواده مهرنهاد را که آنهم خانواده ای درد دیده است در غم و سوگ فراوان برد. من به هر دو خانواده برای از دست دادن عزیزان خانواده هایشان تسلیت می گویم

وضیعت ترور تنها رئوف ریگی نیست که نا مشخص باشد بلکه ترور یکی نفر دیگر از رهبران جیش النصر ایران و داماد رئوف ریگی داود نارویی که بر اساس خبر خود خبر های فیس بوکی در کراچی ترور شده است نیز نامشخص است. او را چه کسی کشته بود شاید هم کشتن داود نارویی و هم رئوف ریگی کار تروریستی پاکستان و یا ایران بوده یا گروهی رقیت بوده یا کاری درونی بوده است.

به هر حال این بعید است که مهرنهاد این کار را کرده. اگر هم کرده بعید است که اعتراف بکند و اح ازه بدهد که در ویدیو ضبط بشود و خود را تحقیر و بدنام بکند.

به یاد داشته باشیم دو تا براداران مهر نهاد شکنجه های جمهوری اسلامی ایران را تحمل کردند و هیچگونه اعترافی تلویزیونی نکردند، در طی زندان بر اساس گفته های کسانی که با این دو نفر در زندان بودند هم یعقوب و هم برادر کوچکتر اش آقای ابراهیم مرگ و یا زندان طولانی مدت را به تحقیرو و خیانت ترجیح دادند.

چگونه جیش النصر با چه تاکتیک شکنجه ای توانست ابراهیم را در عرض یک یا دو روز وادار به اعتراف بکند. آیا شکنجه های النصر از شکنجه های حاکمان ایران خشن تر و بی رحم تر است؟

آنچه من از اعتراف و این ویدیو به نظرم رسید این ویدیو ساختگی است. و حرف ها حرف ابراهیم مهرنهاد نیست. هر دو رئوف ریگی و ابراهیم مهرنهاد فدایی یک کار زیر زمینی شاید قربانی همکاری دولت های ایران و پاکستان شدند. همانطور که ایران ، پاکستان، عراق و افغانستان با همکاری یکدیگر مالک ریگی را دستگیر کرده و از بین بردند. اینجا هم دولت ایران و پاکستان با یک تیر دو نشان زدند. آنها با کشتی یک بلوچ، بلوچ دیگری را متهم و از سر راه خود برداشتند. نیروهای بلوچ نباید تا به این حد در هیجان باشند بدون فکر کردن همدیگر را از بین ببرند.

یاد براداران مهر نهاد جاودان باد، هر دو قربانی کشتار گروهای افراطی مذهبی شدند یکی افراطیان شیعه ولایت فقیه و فاشیسم دولتی و دیگری فدای افراطی گری مذهبی سنی ها، افراطی همفکر دیوبندی ها جهادی از نوع طالبی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا