برگزاری مراسم گرامیداشت جانباخته راه آزادی مردم ایران عبدالغنی گنگوزه ای در زندان زاهدان

بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شرکت گسترده مردم خاش در مراسم خاکسپاری جان باخته راه آزادی مردم ایران عبدالغنی گنگوزه ای و برگزاری مراسم گرامیداشت وی توسط جمع کثیری از زندانیان زندان مرکزی زاهدان.
روز شنبه ۲۸ آذرماه پس از اعدام جنایتکارانه و ضدبشری زندانی سیاسی عبدالغنی گنگوزه ای با پافشاری خانواده اش بازجویان وزارت اطلاعات وادار به تحویل پیکر این جانباخته راه آزادی مردم ایران به خانواده اش شدند . پیکر وی بلافاصله به زادگاهش شهرستان خاش منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد .در مراسم خاکسپاری، مردم خاش بصورت گسترده شرکت کردند و انزجار خود را از اعدام های ضدبشری توسط رژیم ولی فقیه ابراز نمودند. حضور گسترده و رفتارهای تهدید آمیز مامورین وزارت اطلاعات مانع حضور گسترده مردم خاش نگردید.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی و عادی بندهای ۳ و ۵ زندان مرکزی زاهدان بعد از نماز مغرب با برگزاری مراسمی یاد و خاطره جان باخته راه آزادی مردم ایران عبدالغنی گنگوزه ای را گرامی داشتند. در این مراسم که از ساعت ۵ بعد از ظهر شروع و تا ساعت ۶:۱۵ ادامه یافت بیش از ۸۰ زندانی سیاسی و عادی بند ۵ و ۳ این زندان حضور داشتند. زندانیان عادی ضمن اعلام همدردی با خانواده وی با سایر زندانیان سیاسی اعلام همبستگی کردند و این جنایت را که توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به منظور انتقام گیری صورت گرفت را به شدت محکوم کردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یکبار دیگر اعدام جنایتکارانه زندانیان سیاسی در ایران را محکوم می کند و ضمن تسلیت به خانواده عبدالغنی گنگوزه ای و همبندیانش از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام ها در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ آذرماه ۹۴ برابر با ۲۰ دسامبر۲۰۱۵

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا