به دار آویختن ۴ زندانی در زندانهای زاهدان و چابهار فراخوان برای متوقف کردن کشتار جوانان در ایران توسط آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم

در طی روزهای شنبه ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه در زندانهای چا بهار و زاهدان ۴ زندانی اعدام شدند سنین زندانیان اعدام شدگان بین ۲۰ الی ۳۵ ساله بود . آنها بیش از ۴ سال در زندان بودند و همه آنها به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شدند . یکی از آنها هنگام دستگیری ۱۶ ساله و نوجوان بود .در میان این گروه ۴ نفره ۲ نفر از آنها برادر بودند که در لحظات آخر اجرای حکم اعدام یکی از آنها تا ۲ هفته دیگر به تعویق افتاد. اسامی زندانیانی که روز یکشنبه در زندان زاهدان اعدام شدند به قرار زیر است:

۱ـ رحیم ریگی ۳۵ ساله از شهروندان میرجاوه، که بیش از ۴ سال در بند ۷ زندان زاهدان زندانی بود

۲ ـ اسماعیل ریگی ۳۰ ساله از شهروندان میرجاوه،که بیش از ۴ سال در بند ۷ زندان زاهدان زندانی بود

۳ ـ یار محمد ریگی ۲۰ ساله از شهروندان میرجاوه،که بیش از ۴ سال در بند ۷ زندان زاهدان زندانی بود

شخص چهارم که اجرای حکم ضدبشری اعد ام وی ۲ هفته به تعویق افتاده است جواد ریگی برادر رحیم ریگی است که روز گذشته اعدام شد .

قرار است جواد ریگی همراه با پسر عمویش مجید ریگی ۲ هفته دیگر اعدام شوند.

هر دو در بند ۷ زندان زاهدان زندانی می باشند. روز شنبه ۲۱ اسفند ماه نیز یک زندانی به نام منوچهر آب خضر در زندان چابهار به دار آویخته شد.

لازم به یاد آوری است که هفته گذشته ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند که اسامی و مشخصات آنها به قرار زیر است:

۱ ـ گل محمد کیازهی ۴۵ ساله که ۳ سال در بند ۷ زندان زاهدان زندانی بود

۲ ـ مهرداد وظیفه دان ۵ سال در بند ۷ زندان زاهدان زندانی بود

موج مهیب ، بی سابقه و لاینقطع اعدام در کشتارگاه های ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در آستانه عید نوروز همچنان ادامه دارد و بر شدت آن روز به روزافزوده می شود.

لذا از هموطنان در داخل و خارج از کشور درخواست می شود که برای متوقف کردن موج اعدام جوانان که در خفا و سکوت برای ایجاد فضای رعب و وحشت انجام می شود به اعتراض برخیزند و اجازه ندهند که جوانان میهن ، گروه گروه در کشتارگاه های ولی فقیه به دار آویخته شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، موج گسترده ، مهیب و بی سابقه اعدام در کشتارگاه های ولی فقیه آخوند علی خامنه ای که در خفا و سکوت پیش می برد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد به دادن بیانیه و محکوم کردن اکتفا ننمایند و برای پایان دادن به کشتار جوانان در ایران هر چه سریعتر اقدماتی عملی انجام دهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ برابر با۱۳ مارس ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان سازمان ملل متحد در امور ایران

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بين الملل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا