بیانیه حزب مردم بلوچستان در باره اعدام دستجمعی سه تن بلوچ در ایران

سحرگاه دوشنبه ۱۲ شهریور ماه جاری ۱۳۹۷ برابر با ۳ سپتامبر اقدامات انتقام جویانه رژیم جمهوری اسلامی علیه ملّت بلوچ بار دیگر بلوچستان و تمام عدالت خواهان جهان را سوگوار کرد.

ماشین کشتار رژیم جمهوری اسلامی ایران در تداوم سیاست های غیرانسانی، اعدام و سرکوب مخالفان عقیدتی و سیاسی همچنان مسیر مرگ آفرینی را می پیماید و در این راه، این نظام ترور و وحشت سه تن از جوانان ملّت بلوچ به نام های درمحمد شه‌بخش ۲۱ ساله، اسماعیل شه‌بخش ۲۳ ساله و حیات‌الله نوتی‌زهی ۲۴ ساله را، بعد از زیر شکنجه های طولانی قراردادن جهت اعتراف گیری دروغین و اتهامات واهی و سلب دسترسی آنها به دادرسی عادلانه، این سه نفر را در سحرگاه دوشنبه ۱۲ شهریور از طریق اعدام، به شهادت رساند.

این نخستین بار نیست که رژیم جمهوری اسلامی ایران دست به چنین اقدامی می زند، بلکه از همان روزهای آغازین روی کار آمدن خود، از اعدام و شکنجه به عنوان روشی برای مقابله با اعتراضات سیاسی و فرهنگی مردم بلوچ استفاده کرده است و با اتهامات واهی مانند قاچاقچیان مواد مخدر و منتسب کردن فعالین سیاسی، اجتماعی و مذهبی به گروههای مسلح مخالف رژیم، منتقدان مدنی و مخالفان خودش را حذف کرده است.

این اقدام انتقام جویانه از زندانیان که تنها سه روز پس از درگیری با گروههای مسلح در بلوچستان رخ داده است، یاد آور اقدامات مشابه آن در سالهای گذشته است که یک نمونه آن، اعدام ۱۶ زندانی بلوچ در سال ۱۳۹۲ برای انتقام گیری از درگیری های نظامی بوده است.

حزب مردم بلوچستان ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار این شهیدان و هم چنین ملّت بلوچستان، این اقدام ظالمانه و غیرانسانی را بشدت محکوم مینماید و از تمامی سازمانها و نهادهای بین المللی اعم از سیاسی و مدافع حقوق بشری انتظار دارد، ضمن محکوم کردن این عمل از اقدامات مشابه علیه ملّت بلوچ ممانعت بعمل آورند.

حزب مردم بلوچستان

شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا