بیکاری ۱۸۰۰ کارگر «بافت بلوچ» و راه‌اندازی زندان ۲ هزار نفری در مقابل کارخانه

«از ۴ سالن ریسندگی، چاپ و تکمیل، سردخانه و بافندگی کارخانه بافت بلوچ تنها یک سالن (ریسندگی) فعال است./ از ۱۹۰۰ کارگر کارخانه نیز اکنون تنها ۱۳۰ کارگر در سالن ریسندگی مشغول به کارند.»

بیکاری ۱۸۰۰ کارگر «بافت بلوچ» و راه‌اندازی زندان ۲ هزار نفری در مقابل کارخانه
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر ایرانشهر اعلام کرد: فروش کارخانه بافت‌بلوچ به «بنیاد تعاون ناجا» بیکاری ۱۳۰ کارگران بلوچ را به‌همراه خواهد داشت.
«عبدالناصر امیریان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به‌دلیل عملکرد ضعیف بنیاد تعاون ناجا در کارخانه «ریسندگی و بافندگی فخر ایران»، این شائبه در بین کارگرانبافت بلوچ به‌وجود آمده که با مدیریت جدید وضعیت کارخانه بهبود نیافته بلکه بیکاری کارگران را در پی خواهد داشت.
عضو شورای شهر ایرانشهر با بیان این‌که از ۴ سالن ریسندگی، چاپ و تکمیل، سردخانه و بافندگی کارخانه بافت بلوچ تنها یک سالن (ریسندگی) فعال است، متذکر شد: از ۱۹۰۰ کارگر کارخانه نیز اکنون تنها ۱۳۰ کارگر در سالن ریسندگی مشغول به کارند.
وی با بیان این‌که زمانی تولیدات کارخانه (الیاف پارچه‌ای و پنبه‌ای) به ترکیه صادر می‌شد، ادامه داد: به‌دنبال انحلال سازمان صنایع ملی در اردیبهشت سال ۸۲، کارخانه بافت بلوچ به سازمان گسترش وزارت صنایع واگذار شد اما بحران‌های مالی در سال ۸۶ منجر به اجرای «طرح بازخرید کارکنان» شد.
امیریان افزود: این طرح با استقبال کارگران مواجه نشد اما شماری بازخرید، بازنشسته پیش از موعد و باقی که حاضر به ادامه کار شدند با حقوق معوقه به کار ادامه دادند.
عضو شورای شهر ایرانشهر با اشاره به این‌که زندان جدیدی روبه‌روی کارخانه ساخته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰۰ زندانی در زندانند و تحقیقات نشان داده است، بیکاری از عوامل مهم وقوع جرم است.
عضو شورای شهر ایرانشهر با بیان این مطلب که بافت‌بلوچ، مهم‌ترین و تنها کارخانه در ایرانشهر است، در خاتمه گفت: اگر کارخانه احیاء شود، بخشی از مشکلات بیکاری در منطقه حل خواهد شد و بافت‌بلوچ اهداف امنیتی و اشتغال‌زایی دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا