بی توجهی به هامون مهاجرت ۱۳۰ هزار نفر را رقم زد

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حتی یک قطره آب در تالاب هامون وجود ندارد، افزود: همین مقدار کم نیز به دلیل گرما و افزایش توفان شن و ماسه تبخیر شده است، متاسفانه توفان شن طی روزهای اخیر در سیستان افزایش پیدا کرده و گاهی شعاع دید حتی به کمتر از ۱۰ متر می رسد، بنابراین باید گفت که به دلیل خشکی هامون و افزایش باد، شن های روان توفان های وحشتناکی در این استان به وجود آورده است.
سید باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آیا باید فاجعه‌ای بدتر از آنچه که در سیستان رخ داده اتفاق بیفتد تا دولت توجه جدی به این منطقه محروم و دور افتاده ولی مهم و استراتژیک برای جمهوری اسلامی بکند و به داد مردم برسد؟

وی افزود: متاسفانه عزم جدی در مسئولان برای مقابله با بحران تالاب هامون وجود ندارد، چرا که مسئولان استانی درگیر مسائل حزبی و سیاسی خود بوده اند و هامون زیر خروارها خاک در حال دفن شدن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون بیکاری در سیستان بیداد می کند، از سوی دیگر شغل ۸۰ درصد مردم سیستان وابسته به هامون بوده که در حال حاضر بیکار شدند، همچنین حق استفاده از مرز فقط برای تعداد اندکی بوده و افراد جوان و تحصیل کرده از مرز نمی توانند استفاده کنند، بنابراین مهاجرت مردم این منطقه به طور حتم کل کشور را ناامن می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید اقداماتی صورت گیرد که از مهاجرت مردم جلوگیری شود، هرچند که هیچ کارخانه ای در منطقه فعال نبوده و حتی گازرسانی انجام نشده است.

ادامه گزارش را در آدرس سایت ذکر شده ذیل مرور نمائید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا