تاریکی سهم مردم شمال سیستان و بلوچستان از روشنایی/ نارضایتی شهروندان “ادیمی” از خدمات شهری

کانال های روباز و فضای خشک و بی‌روح پارک ها، عدم روشنایی معابر و هزاران معضل دیگر در شهرستان ادیمی باعث نارضایتی شهروندان از خدمات شهری شده است.

به گزارش عصرهامون، کمبود سیستم روشنایی، نامناسب بودن محوطه پارک ها، میادین، بلوارها و بوستان ها که خبری در آنها از پوشش گیاهی نیست و بلوارهای که به جای استشمام عطر گل و گیاه زینتی، گرد و خاک در هوا پخش می کنند، فاضلاب های روان به همراه نشست آسفالت، جولان سگ های ولگرد و هجوم حشرات موزی، بوی تعفن موجود در هوا، کمبود امکانات، نامناسب بودن فضای سبز و غیره از جمله مشکلات مردم شمال استان سیستان و بلوچستان است که از یک سو باعث نارضایتی آنها و از سوی دیگر عاملی برای نگرانی از ابتلا به بیماری های پوستی و عفونی شده است.

اگر چه گفتن از این معضلات تراژدی تکرای مردم در دومین استان پهناور کشور شده است اما تا کنون اقدام موثری از سوی مسئولان مربوطه در این خصوص انجام نشده تا رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

در همین راستا تعدادی از شهروندان ادیمی زابل ضمن گلایه از عدم رسیدگی به اوضاع شهر توسط مسئولان مربوطه خواستار رفع مشکلات موجود شدند.

یکی از شهروندان ادیمی با بیان اینکه این منطقه هیچ شباهتی به شهر ندارد، گفت: اهالی این شهر از امکانات محروم هستند به گونه ای که تنها کار شهرداری ساخت نمادین چهار عدد لامپ و دو صندلی و چند سطل و پنجاه متر ساخت بازار بوده که در حال حاضر کل موزاییک ها لق شده و وقتی راه می‌روید به وضوح متوجه آن خواهید شد.

پودینه با اشاره به فضای سبز موجود در ادیمی افزود: فضای سبز و محیط این شهر از بیابان هم بدتر شده به طوری که هنگام ورود به شهر با فضای سبزی که همان اول بهار خشک شده بود مواجه می شویم که دیدن چنین صحنه هایی جز دل مردگی ثمره دیگری ندارد.

این شهروند بیان کرد: نظافت شهر در یک ماه آن هم طی دو شیفت انجام می شود و پس از آن اهالی شهر نظافت چندانی را تحت عنوان خدمات شهری از سوی شهرداری شاهد نیستند.

بارانی یکی دیگر از اهالی شهر ادیمی اظهار کرد: در این شهر مردم از حداقل امکانات تفریحی هم برخوردار نیستند و در حسرت یک پارک در حد استاندارد به سر می برند.

وی با تاکید بر این مطلب که وضعیت شهر ادیمی به هیچ عنوان قابل رضایت نیست و این مسئله به شدت در روحیه مردم تاثیر گذاشته است، گفت: کانال های زهکش از وسط شهر و از کنار منازل مردم رد شده و به دلیل سر،باز بودن بوی تعفن و انواع حشرات فضا را در برگرفته است.

این شهروند در ادامه از وضعیت نامناسب روشنایی شهر ادیمی سخن گفت و ادامه داد: تمام چراغ برق هایی که در خیابان یعقوب لیث و کوچه شهید قجری بامری و امام خمینی(ره) وجود دارد قطع شده و علیرغم عدم روشنایی هیچ اقدامی از سوی مسئولان مربوطه انجام نگرفته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا