تبدیل انبار غله به انبار شن/ سیستان زیر گرد و غبار گم شد

زاهدان – سیستان، این سرزمین محروم سالها است گویی در سکوت به سمت فراموشی سوق داده شده است چرا که دیگر توفان ها و هوای آلوده ۳۵ برابر استاندارد جهانی کسی را رنج نمی دهد که برایش دلسوزی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط گرد و خاک این روزها در کشور بسیار حاد شده به خصوص برای مردم سیستان که توفان شن مهمان همیشگی خانه های آنان است.

توفان شنی که 18 سال دردها و سختی هایش را مردمان این دیار در دل هایشان نگه داشته و با آن خود گرفته اند و یا به تعبیری ساده تر نسلی در این ۱۸ سال با گرد و خاک و توفان بزرگ شدند، پس این فرزندان خاک به خوبی درد توفان شن را می فهمند.

چند روزی است که در پی وزش توفان شن در جای جای ایران زمین، همگان بسیج شدند تا آلامی بر دردهای مردم باشند، دردی که سال ها در سیستان وجود دارد اما گویی غبار غربت روی آن را گرفته است.

به گفته محمد شهرکی این پیرمراد روزگار در روستای بدیل عباسی بخش جزینک سیستان، اگر صبر کنی شاید اتفاق دهانه غلامان برای سیستان هم تکرار شود و در سالهای آینده کهنه بادی کشف منطقه ای به نام سیستان را برای مردمان آن زمان به ارمغان بیاورد چرا که با گذر زمان روز به روز شن های روان خانه ها و کاشانه های مردم را به زیر خاک می برند.

وی گفت: روزگاری این خطه انبار غله ایران و خاورمیانه بود اما اکنون به انبار شن و خاک و مرکز تولید بیماری های سل و تنفسی تبدیل شده است، گر به هامون عشق توجه شود شاید عاشقان آرام بگیرند.

(ادامه گزارش را در سایت ذکر شده ذیل مرور نمائید)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا