تبعات کتک زدن شدید یک دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان

معلمی که در استان سیستان و بلوچستان یک دانش‌آموز را به شدت کتک زده بود، به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شد. مدیر آن مدرسه نیز تعلیق شده و رئیس آموزش و پرورش منطقه استعفا کرده است.
اداره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان روز جمعه ۲۳ مهر اعلام کرد که با «معلم خطاکار» و مدیر مدرسه‌ای که در آن یک دانش‌آموز پسر کلاس پنجم کتک خورده و راهی بیمارستان شده، «به شدت» برخورد خواهد کرد.

قیصر قادری دانش‌آموز پایه پنجم دبستان ادیب روستای خیرآباد بمپور، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه به شدت از سوی معلمش مضروب شده و اکنون در بیمارستانی در شهر ایرانشهر بستری است.

بنا بر اطلاعیه صادر شده، مدیر دبستان ادیب از کار معلق شده و معلم ضارب نیز به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شده است.

همچنین فریدون دامنی، رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور در نامه‌ای نوشته که به احترام آن دانش آموز و افکار عمومی از مقام خود استعفا می‌کند.

تنبیه بدنی در مدارس ایران ممنوع است اما این رویه از سوی بسیاری از معلمان اعمال می‌شود و هر از چندگاهی انتشار فیلمی از تنبیه بدنی‌ شدید در مدارس باعث ایجاد جنجال می‌شود.

آذر ماه سال گذشته، فیلمی از تنبیه شدید دانش‌آموزان توسط معلمی در الیگودرز استان لرستان منتشر شد و بازتاب بسیاری به همراه داشت. پس از انتشار این فیلم، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش گفت که از دیدن آن «متاثر» شده و امیدوار است که تنبیه بدنی در مدارس «رو به کاهش باشد و به صفر برسد».

به تازگی نیز فیلمی منتشر شده که که در آن تعدادی دانش‌آموز دختر در روستای مختارآباد ادعا می‌کنند چون مبلغ پول درخواستی از سوی مدیر مدرسه را ارائه نکرده‌اند شلاق خورده‌اند. اما آموزش و پرورش کرمان می‌گوید که این فیلم ساختگی است.

از سوی دیگر اخباری از مجروح شدن شدید یک دانش آموز پسر کلاس نهم در تهران و شکسته شدن سر او و همچنین تنبیه پنج دانش‌آموز کلاس هشتم شهرستان کلاله استان گلستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا