تحصیل دانش‌آموزان بلوچ در کلاس‌های بدون سقف

عضو هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به عدم واگذاری غیرعادلانه امکانات در استان‌های مختلف گفت: در حالی مسئولان در سال‌های گذشته جشن کپرزدایی در استان سیستان و بلوچستان را گرفتند که همچنان تعداد قابل توجهی از بچه‌ها در کلاس‌های بدون سقف درس می‌‌خوانند.
به گزارشکمپین فعالین بلوچ به نقل ازفارس، محمدامین دهواری در جریان هفدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که ظهر روز پنجشنبه 21 خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: استان سیستان و بلوچستان نماد علمی، وحدت اقوام و مذاهب، محروم و مظلوم، محروم از توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، مظلوم چون دوستان جاهل و دشمنان ظالم تلاش می‌کنند چهره استان را مخدوش کنند، لباس بلوچی را لباس قاچاق میان مواد مخدر معرفی کنند و تلاش کرده‌اند وحدت موجود در سال‌ها و قرن‌های متمادی را نابود کنند اما غافل از اینکه استان با فرهنگ غنی افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را در ایام سخت داشته غافل از اینکه شخصیت‌های مهمی همچون آیت‌الله مزاری، عبادی و مولانا عبدالعزیز و دیگر شخصیت‌های علمی و اجتماعی سنگ بنای وحدت را نهاده‌اند.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: سهم مردم استان در تشکیل دولت تدبیر و امید انکارناپذیر است و افتخار بالاترین رأی در سطح کشور را دارا است و این انتخاب یک انتخاب احساسی نبوده است بلکه براساس باور و ایمان بوده و انتخاب خود مردم بوده است و این انتخاب پیامی دارد و مردم با انتخاب حجت‌الاسلام روحانی اعلام کردند دیگر از افراط و تفریط خسته شدند و خواستار اعتدالند و تحقیر و توهین را تحمل نمی‌کنند و خواستار عزت و افتخارند و خواستار زندگی مساعدت‌آمیز با جهانیان هستند.

عضو هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: مردم استان با سپاس از تلاش‌های دولتمردان در اجرای پروژه‌های ملی خواستار محرومیت‌زدایی، ایجاد توازن و توسعه همه جانبه و مشارکت و مدیریت کشور هستند و ظرفیت‌‌های بکر حوزه گردشگری منتظر فراهم نمودن امکانات پذیرش گردشگران ایرانی و خارجی است و حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه تجارت مرزی خشکی و دریایی با مساحت 1500 کیلومتر نیازمند نگاه‌های توسعه‌گرانه رئیس جمهور است و دغدغه‌های محیط زیستی به خصوص در اجرای پروژه‌های صنعتی برای حفظ سلامت انسان را برطرف نمایید.

دهواری در ادامه هفدهمین اجلاس شورای استان‌ها تصریح کرد: مگر می‌شود سکوت کرد وقتی مادر بارداری به خاطر دوری از مرکز درمانی در مسیر تلف می‌شود چون برای 300 هزار نفر و سه شهرستان تنها یک بیمارستان وجود دارد و خبری از بیمارستان تخصصی نیست، آیا ما امکانات آموزشی تا حد متوسط را رایگان و یکسان فراهم کرده‌ایم؟ که جشن کپرزدایی گرفته‌ایم؟ هنوز در بلوچستان بچه‌ها بدون سقف درس می‌خوانند و باید چه جوابی به این سؤالات داد

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا