‘تحویل جسد ایرانی پیدا شده در منطقه مرزی بلوچستان پاکستان به ایران’

یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی در پاکستان به نقل از نیروهای انتظامی بلوچستان این کشور می‌گوید جسد یک ایرانی که در این منطقه پیدا شده، به مقامات ایرانی تحویل داده شده است.

منطقه مرزی ایران و پاکستان (عکس از آرشیو)

گروه “جیش العدل” پنج مرزبان ایرانی را در بهمن ماه سال گذشته و در منطقه‌ای نزدیک به مرز با پاکستان ربود

به گفته این مقامات امنیتی در “ماشکیل” واقع در بلوچستان پاکستان، کاغذی در جیب این فرد پیدا شده که بر اساس آن مسئولیت کشته شدن این فرد را گروه “جیش العدل” برعهده گرفته است.

پیشتر برخی از رسانه‌های پاکستان نوشته بودند که این فرد “برای دیدار برخی از اعضای خانواده خود” به پاکستان رفته بود که ربوده شد. براساس گزارش همین رسانه‌ها، در کاغذی که در جیب این فرد پیدا شده از او به عنوان “خبرچین ایران” نام برده شده است و گفته شده جسد او به اقوامش تحویل شده است.

مقامات ایران و مقامات ارشد پاکستانی در خصوص این خبر و جزئیات آن به طور رسمی اظهاراتی نکرده‌اند.
مرزبانان ربوده شده ایرانی

گروه “جیش العدل” پنج مرزبان ایرانی را در بهمن ماه سال گذشته و در منطقه‌ای نزدیک به مرز با پاکستان ربود.

حدود دو هفته قبل این گروه اعلام کرد که یکی از این مرزبانان را “اعدام” کرده است.

جیش العدل، دو روز قبل (سه‌شنبه شب/ اول آوریل) در عین حال اعلام کرد که مذاکراتی در جریان است و افزود که در طول این مذاکرات هیچ یک از مرزبانان را نخواهد کشت. این گروه در بیانیه‌ای در همین رابطه اعلام کرد “تا پایان مذاکرات هیچ خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند.”

این گروه در خصوص این مذاکرات و اینکه این گفتگو‌های احتمالی با چه طرفی و از چه طریقی در جریان است، جزئیاتی را اعلام نکرده است.

گروه “جیش العدل” پیش‌تر تهدید کرده بود که روز سیزدهم فروردین ماه (۲ آوریل) یکی دیگر از مرزبانان ایران را اعدام خواهد کرد.

“جیش‌العدل” از ایران خواسته در ازای آزادی مرزبانان، ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به گفته جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.

مقام‌های ایرانی نیز تاکنون درباره اینکه آیا در حال حاضر مذاکره‌ای با این گروه در جریان است، به صراحت اظهار نظر نکرده‌اند.

کلیک علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران دو هفته پیش از “برقراری تماس‌هایی” با جیش‌العدل برای آزادی مرزبانان خبر داده بود اما کلیک ابراهیم حمیدی، رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان دو روز بعد از انتشار خبر کشته شدن یکی از مرزبانان اعلام کرد جیش العدل خواسته‌هایش را رسما اعلام نکرده و خواسته‌های مطرح شده هم “غیرمنطقی” است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا