تراشیدن ریش و تحقیر یک زندانی عقیدتی سنی مذهب در زندان مرکزی زاهدان

روز جمعه ۲۶ فروردین ماه زندانی عقیدتی محمد کلکلی پیش نماز زندانیان عقیدتی اهل سنت در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان که مورد احترام زندانیان در این زندان است، توسط پاسداری به نام راستی افسر نگهبان زندان فراخوانده شد که با توهین و رفتارهای غیر انسانی این پاسدار مواجه و پس از آن به منظور توهین به مذهب اهل سنت ریش وی را کوتاه نمود

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیانسیاسی در زندان مرکزی زاهدان .

روز جمعه ۲۶ فروردین ماه زندانی عقیدتی محمد کلکلی پیش نماز زندانیان عقیدتی اهل سنت در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان که مورد احترام زندانیان در این زندان است، توسط پاسداری به نام راستی افسر نگهبان زندان فراخوانده شد که با توهین و رفتارهای غیر انسانی این پاسدار مواجه و پس از آن به منظور توهین به مذهب اهل سنت ریش وی را کوتاه نمود .

پاسدار راستی به این زندانی عقیدتی گفت این دستور توسط رئیس زندان به وی داده شده است. از طرفی دیگر روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه زندانی سیاسی حیات الله نوتی زهی حدودا ۲۵ ساله که ۱۸ ماه در بلاتکلیفی در زندان زاهدان بسر می برد و مبتلا به بیماری صرع است دچار تشنج می شود.

در حالت تشنج و در حالیکه وی روی ویلچر دست و پا می زد پای وی بطور اتفاقی به یکی از پاسداران همراه وی می خورد. این زندانی پس از انتقال به بهداری و تزریق آمپول آرامش می یابد.

سپس پاسدار همراه وی که فردی به نام محسن خواجه از افراد اطلاعات زندان و از شکنجه گران زندان زاهدان می باشد تنها به این دلیل که در حالت تشنج پای این زندانی به طور اتفاقی به وی خورده است اقدام به شکایت از این زندانی سیاسی نمود و علیرغم اینکه شدیدا بیمار و بر روی ویلچر می باشد ،زندانبانان ولی فقیه دستورانتقال وی به سلول انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان نمودند و باید ۲۰ روز در سلول انفرادی این شکنجه گاه نگهداشته شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ برابر با۱۶ آوریل ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا