تراژدی ادامه دار مرگ کودکان؛ عقرب گزیدگی از جنوب کرمان به سیستان و بلوچستان رسید

این روزها در میان انبوهی از خبرها شنیدن مرگ طفلی معصوم به دلیل عقرب گزیدگی آن هم در سال 96 و با فاصله اندکی از مرگ راحیل و امیرحسین در جنوب کرمان کرمان با دلیلی مشابه بسیار متاثرکننده است، خبری که نخستین بار نیست و نخواهد بود. پیش از این نیز این اتفاق در جنوب شرق کشور رخ داده و مرگ کودکان را به همراه داشته است.

به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس، خبر کوتاه بود و تکان دهنده «مرگ پسری بر اثر عقرب گزیدگی» در روستای گووس دلگان خبری که برای اهالی جنوب شرق کشور و مسئولان عادی شده و برای رسانه‎ها سوژه‌ای تکراری.

عدم امکانات درمناطق محروم سیستان و بلوچستان به ویژه در دهستان هودیان شهرستان دلگان حکایت امروز و دیروز نبوده و سالیان سال است مردمان این مناطق با آمد و رفت هر دولتی همچنان بارقه امید را در خود زنده نگه می‌دارند اما آنچه ماندنی است این محرومیت‌‌ها است.

در روزگاری که دردهای ناعلاج بسیاری با پیشرفت علم پزشکی مداوا می‌شوند در جنوب غرب سیستان و بلوچستان کودکانی هستند که بر اثر عقرب گزیدگی و نبود آمبولانس و امکانات بهداشتی درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

نمونه آن، حکایت دختری از اهالی دهستان هودیان که بر اثر رعد و برق دچار حادثه شد و نبود امکانات پزشکی لازم در این منطقه محروم و مستضعف او را به کام مرگ کشاند.

راحیل، امیرحسین و حالا علی کودکانی که نه بر اثر نیش عقرب بلکه بر اثر بی‌تفاوتی و شعارهای مسئولان و نمایندگان جان خود را در جنوب شرق کشور از دست می‌دهند. دیر رساندن پسرک یا خرابی جاده و نبود آمبولانس مسئله این است این روزها در میان انبوهی از خبرها شنیدن مرگ طفلی معصوم به دلیل عقرب گزیدگی آن هم در سال 96 و با فاصله اندکی از مرگ راحیل و امیرحسین در جنوب کرمان کرمان با دلیلی مشابه بسیار متاثرکننده است، خبری که نخستین بار نیست و نخواهد بود.

علی 6 ساله را بعد چند ساعت به هودیان منتقل کردند، اما به دلیل نبود امکانات، او را به دلگان فرستادند و سم لحظه به لحظه در بدن علی پیش می‌رفت، کودک ۶ ساله ساکن روستای گووس دلگان بر اثر گزش عقرب فوت کرد.

گووس در فاصله ۱۰۰ کیلومتری دلگان و در غرب دهستان هودیان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان واقع شده است،روستای گووس و دهستان هودیان آمبولانس ندارند بیماران این منطقه برای درمان به بهداری شهرستان دلگان مراجعه می کنند.

جاده گوگوس تا هودیان خاکی و تردد در آن به سختی انجام می شود، منطقه ای که یکی از محروم ترین روستاهای کشور است. مسئولان،چند قربانی دیگر نیاز است تا مشکلات دهستان هودیان را رفع کنید.

مجید بامری

Publisher: hd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا