تظاهرات مقابل سفارت ایران در کابل، در اعتراض به آزار افغان‌ها

امروز ده‌ها نفر در افغانستان در اعتراض به آنچه «آزار و تحقیر مهاجرین افغان در ایران» خوانده شده، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات که صبح امروز برگزار شد، شرکت کنندگان خواستار تعقيب قضايى عاملين اين بدرفتارى ها شدند.

در قطعنامه صادر شده در این تظاهرات آمده است که تصاوير يک ويديو نشان می‌دهد که يک سرباز ايرانى، مهاجرین افغان را توهين و مجبور به تعظيم در مقابلش می‌کند و همچنان تنبيه “بی‌شرمانه” چهار شاگرد افغان از سوى یک معلم ایرانی در یکی از مدارس آن کشور، از جمله موارد تازۀ آزار و تحقير مهاجرين افغان در ايران می‌باشد.

همچنان در قطعنامه تذکر داده شده که ممنوعيت حضور افغانها در ٩ استان ايران و افزايش سه برابرى شهریه مدارس براى افغانها، اقدامات غيرمناسب ديگر دولت ايران در مقابل مهاجرين افغان است.

تظاهرات مقابل سفارت ایران در کابل در حالی است که امروز اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت که عامل آزار اتباع افغانی که یک سرباز وظیفه بوده، شناسایی شده و قرار است دستگیر و به سازمان قضایی نیروهای مسلح تحویل داده شود.

احمدی مقدم که پس از شرکت در جلسه ستاد حقوق بشر دستگاه قضایی ایران سخن می گفت، به فیلمی که درباره آزار افاغنه در ایران در فضای مجازی منتشر شده، اشاره کرد و گفت: «این فیلم بررسی شد و بسیار بد و زننده بود و ما اینگونه اقدامات را قبول نداریم.»

وی افزود: «محل این عمل شناسایی و مشخص شد که این حادثه در سال 92 صورت گرفته و فرد عامل دو کار بد انجام داده نخست اینکه یک رفتار بد کرده و دیگری باعث وهن و خدشه حیثیت نیروی انتظامی و نظام شده است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا