تعلل پزشکی قانونی زاهدان در ارائه نتایج مرگ مشکوک دو جوان چابهاری توسط وزارت اطلاعات

علی رغم گذشت قریب به 50 روز از مرگ مشکوک دو جوان چابهاری پس از بازداشت توسط وزارت اطلاعات، پزشکی قانونی همچنان جواب را به زمان دیگری موکول می کند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ “مولا بخش عباس زهی” ۲۵ ساله فرزند خدا بخش و “نعیم عباس زهی” ۲۳ ساله فرزند دادخدا اهل روستای کوچو از توابع چابهار، روز پنجشنبه 11 تیر 94 چند ساعت پس از بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات چابهار، جسدشان در بیمارستان چابهار یافته شد.

خانواده این دو کارگر بلوچ که از وزارت اطلاعات پیگیر علت مرگ مبهم و همزمان این دو جوان شده اند در جواب به آنها گفته شده ” سکته کرده اند”

خانواده که به پاسخ ماموران وزارت اطلاعات قانع نشده اند از پزشکی قانونی زاهدان پیگیر ماجرا شده اند اما پزشکی قانونی با گذشت 47 روز تا کنون جوابی به خانواده نداده و در آخرین مراجعه به پزشکی قانونی که سه روز پیش (25 مرداد) بوده به آنها گفته شده که” 2 یا 3 ماه بعد مراجعه کنید” این در حالی است که قبلا جواب کالبدشکافی و نمونه برداری را محول به پاسخ پزشکی قانونی تهران کرده بودند.

یکی از بستگان این دو جوان کشته شده به فعالین بلوچ گفته: “ما علت تعلل پزشکی قانونی را نمی دانیم اما مجبوریم تا وقتی که به ما گفته اند صبر کنیم”

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا