تفتیش منزل یک شهروند بلوچ در میر آباد خاش

به گزارش کمپین فعالین بلوچ ساعت 1 بامداد پنجشنبه 2 بهمن ماموران انتظامی شهرستان خاش با یورش به روستا “میر اباد” در 85 کیلومتری خاش منزل فردی به نام “چراغ میربلوچ زهی” بازنشسته اداره راه و ترابری شرهستان خاش را مورد تفتیش قرار دادند.
قادر میر بلوچ زهی فرزند چراغ در این باره به “فعالین بلوچ گفت: ماموران نیمه شب وقتی که مادر پیرم به همراه برادر کوچک 7 ساله ام یاسین خواب بوده اند در خانه را به تندی می کوبند ، اما مادرم چون تنها بوده و از ترس اینکه دزد به خانه حمله کرده در را باز نمی کند و ماموران با شکستن درب و شیشه های پنجره وارد منزل می شوند.

قادر افزود: ماموران هیچ مجوزی برای تفتیش منزل نشان نداده و حتی نگفته اند که به دنبال چه چیزی هستند و کلیه خانه را به هم ریخته و کمد ها و اشیاء سنگین را انداخته و یا جا به جا کرده اند.

وی افزود: مادرم پیرم “صاحب خاتون کرمزهی” بیماری قلبی و افت فشار خون دارد و در اثر ترس ناشی از حمله ماموران و سردی هوا که درب و پنجره شکسته بودند دوچار شوک شده و نیمه جان بر زمین افتاده است و اگر مردم به دادش نمی رسیدند ممکن بود اتفاقی برایش پیش بیاید.

وی در ادامه گفت: پدرم دو خانه دارد و به هر دو حمله مشابهی صورت گرفته است اما کسی را بازداشت نکرده اند و من که فرزند این خانه هستم تا الان برای من روشن نشده که چرا به این صورت به خانه های ما وقتی که همه در خواب بودیم حمله شده است.

گفتنی است ساعاتی پیش از این حمله سه مامور نیروی انتظامی در نوک اباد که 35 کیلومتر تا این روستا فاصله دارد مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند که سه نفر کشته و زخمی می شوند. اما مشخص نشده است که علت تفتیش و حمله به خانه “چراغ میربلوچ زهی” به همین خاطر بوده باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا