تنبلی چشم مشکلی شایع در بین کودکان سیستان و بلوچستان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کنگره اپتومتری سیستان و بلوچستان گفت: گفت: تنبلی چشم یکی از مشکلات شایع در بین کودکان استان است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر بخشانی افزود: متاسفانه آگاهی عمومی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی گفت: باید در حاشیه چنین همایش هایی، کارگاه های آموزشی برای افراد موثر در انتقال آگاهی ها مانند مربیان بهداشت مدارس، داوطلبان سلامت، ائمه جماعات و مانند آن برگزار شود. باید دانش عمومی را در راستای شناسایی به موقع مشکلات بینایی ارتقاء داد.

وی از معلمان و مربیان بهداشت مدارس به عنوان افراد موثر در ارتقاء آگاهی خانواده ها در خصوص بیماری چشمی بخصوص تنبلی چشم یاد کرد.

دبیر علمی چهارمین کنگره سراسری اپتومتری نیز گفت: 40 سخنران محوری مقالات رسیده به این کنگره را در قالب پنل های تخصصی ارائه خواهند داد.

حسینی افزود: هرساله این کنگره به واسطه اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جز چهار دانشگاه تربیت کننده رشته اپتومتری یا بینایی سنجی است در این شهر برگزار می شود.

وی تصویر برداری چشمی و بکارگیری لنزهای تماسی را از مهمترین محورهای تخصصی این کنگره برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تربیت کننده دانشجویان رشته اپتومتری در سطح کشور است امروزه در تمام شهرها و بیمارستان های سیستان و بلوچستان همکاران این رشته مشغول ارائه خدمت هستند.

وی افزود: هم اینک حدود 100 همکار بینایی سنج در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند و با توجه به اینکه اپتومتری خط مقدم جلوگیری از بیماری های چشمی و بینایی است در مقایسه با گذشته مشکلات چشمی در این استان کاهش چشمگیری یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا