تنش در مرزهای ایران و پاکستان

ایشان تارور، در مقاله بلندی در واشنگتن پست روز چهارشنبه خبر از تنش آلود شدن مرزهای فراموش شده ایران و پاکستان می دهد و می نویسد ما روزنامه نگاران در پاکستان بیشتر خبرهایمان در مورد حمله پهپادها و یا تیراندازی در مرزهای هند و پاکستان بود اما بتازگی در مرزهای ایران و پاکستان هم دشمنی ها بالا گرفته است.

تهران و اسلام آباد با احضار سفیران یکدیگر در مورد تیرانداز ی در مرز دو کشور توضیح خواسته اند. مرزبانان پاکستان از ورود ۳۰ سرباز ایرانی با ۶ دستگاه خودرو به داخل خاک خود و دستگیری دو گارد مرزی خبر داده اند. گفته اند یک سرباز در تیراندازی ایرانی ها کشته و ۳ سرباز زخمی شده اند.

پیشتر حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در پی کشته شدن ۴ مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس، به پاکستان هشدار داده و گفته بود اگر آنها نتوانند مرزهایشان را کنترل کنند ما ناچاریم دست به عمل بزنیم.

مقام های پاکستانی با همان لحن همیشگی که به ادعاهای هند در باره درگیری های مرزی پاسخ می دهند اعلام کردند در صورتی که ایرانی ها دلیلی بر وجود عناصری از پاکستان در حمله به خاک خود دارند به ما نشان بدهند. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت بنا بر اطلاعاتی که به دستشان رسیده است درگیری در داخل خاک ایران و توسط افراد ایرانی صورت گرفته و ایران بهتر است مشکلات داخلی اش را به گردن کشورهای خارجی نیندازد.

دولت ایران پیشتر گروه جندالله که در داخل ایران دست به حمله و بمبگذاری زده را به عنوان گروهی که ریشه اش در پاکستان است معرفی کرده است.

این هفته در رسانه های پاکستان از جیش العدل خبر داده شد که در داخل ایران عملیاتی انجام داده است. این گروه پیشتر ۵ مرزبان ایرانی را ربود که بعدا ۴ تن را آزاد کرد و گفته می شود نفر پنجم را کشته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا