توزیع شیر خشک تاریخ مصرف گذشته در شهر جالق/ عکس

به گزارش کمپین فعالین بلوچ روز چهارشنبه 15 بهمن از سوی درمانگاه شهر جالق شیر خشک های یارانه ای مخصوص نوزاد تاریخ مصرف گذشته بین مردم توزیع شده است که اعتراض تعدادی از مردم را بر انگیخت.
منابع محلی به “فعالین بلوچ” خبر دادند که حدود 400 الی 500 عدد از شیر خشک های که بیش از یک ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بوده بین خانواده های کم در آمد توسط درمانگاه شهر جالق توزیع شده است.

در همین زمینه و طی تماسی که گزارشگر کمپین به دکتر مهدوی پور رئیس درمانگاه جالق داشت چگونگی این ماجرا را مورد پرسش قرار داد که نامبرده با تایید این خبر گفت: پریروز (چهارشنبه) یه سری شیر های خشک برای توزیع در بین خانواده ها تحویل گرفته بودیم که یه سری تاریخ هاش گذشته بود و تعدادی نزدیک بود که تاریخش بگذره که با شبکه مرکز سراوان تماس گرفتیم و مراتب را به اطلاعشان رساندیم و آنها هم گفتند که با مرکز هماهنگی شده و می توانید شیرخشک ها را توزیع کنید و تا آخر ماه اگر مصرف شوند مشکلی ندارند.

وی تاکید کرد که توزیع این شیر خشک ها که شش- هفت کارتون بوده اند با اطلاع و بنابر اجازه مرکز بهداشت سراوان بوده است.

گزارشگر کمپین از ایشان پرسید: شما به عنوان دکتر و رئیس درمانگاه جالق چه نظری دارید آیا شیرخشکی که بیش از 1 ماه از تاریخ مصرف آن گذشته باشد ممکن هست که برای نوزاد تازه متولد شده که آن را مصرف می کند عوارضی داشته باشد؟ گفت: “نمی دانم، من خودم در کار شیر خشک نیستم، اما بر اساس دستوری که از مرکز آمده فکر می کنم که مشکلی نداشته باشد”

این پاسخ اما برای تعدادی از شهروندان جالق چندان قابل قبول نبود و آنها همین سوال را به پزشک و مرکز بهداشت موجه کردند که اگر همچنین شیری به فرزند آنها داده شود آیا آن را به خورد نوزادی که ممکن است با کوچیک ترین غذای نا سالم دچار مسمومیت شود می دادند؟!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا