توفان گرد و خاک با سرعت 85 کیلومتر در ساعت زاهدان را در نوردید

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز وزش باد شدید و گرد و خاک آسمان زاهدان را در نوردید و دید افقی را تا 100 متر کاهش داد.
به گزارش زاهدانه ، رضا آزادمنش اظهار کرد: در حال حاضر سرعت باد در زاهدان 85 کیلومتر در ساعت است که دید افقی را به 100 متر کاهش داده است و پیش‌بینی می‎شود تا آخر وقت امروز سرعت باد به 100 کیلومتر برسد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا صبح روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی شدید به استان در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از امروز تا فردا در نواحی مرکزی، جنوبی و شمال غرب استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی ساعات توفان گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی این مدت شمال استان غبارآلود است، گفت: دریای عمان از اواخر وقت دیروز مواج شده و تا دوشنبه به سبب وزش باد قابل ملاحظه مواج و متلاطم خواهد بود؛ ضروری است شناورهای سبک و قایق‌های ماهیگیری طی این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند.

بنا به گزارش اداره پایش اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، در حال حاضر میزان غلظت ذرات معلق در هوا سه هزار و 800 میکروگرم بر متر مکعب برحسب pm10 است؛ این میزان نشان دهنده پنج برابر حد بحران است که با توجه به تشدید وضعیت توفان گرد و خاک این میزان نیز به مراتب افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا