توقیف خودرو مولوی عبدالمجید شه بخش

کلانتری 19 زاهدان خودرو مولوی عبدالمجید شه بخش استاد دارالعلوم مکی زاهدان را توقیف کرد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ شامگاه شنبه 23 آبان هنگام نماز عشا و در حالی که مولوی عبدالمجید شه بخش برای اقامه نماز در مسجد حاضر شده بود ماموران کلانتری 19 زاهدان ماشین این روحانی اهل سنت را محاصره کردند.

ماموران علت محاصره و توقیف خودرو را “شکایت صاحب پلاک” خودرو عنوان کردند اما مولوی عبدالمجید شه بخش می گوید “این ماشین و پلاکش 10 سال است به نام بنده است”

با این وجود خودرو توقیف شده و صاحب خودرو برای پیگیری به همراه ماموران به کلانتری 19 زاهدان مراجعه کرده و با رئیس کلانتری صحبت می کند اما آنها پس از بررسی گفتند: “حکم قضائی برای توقیف خودرو آمده” و هیچ دلیل دیگری بیان نکرده اند.

این روحانی اهل سنت به فعالین بلوچ گفت: “حکم ظاهرا از تهران آمده است و هیچ کسی حتی همان مامورین نمی داند دلیلش چیست و هنوز علت را نفهمیده ایم”

مولوی عبدالمجید شه بخش معروف به “ابوعمار” 14 اردیبهشت ماه امسال به دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شده بود.

 

پیش از این نیز چندین بار این فعال اهل سنت بلوچ به دادگاه ویژه روحانیت یا وزارت اطلاعات احضار شده است. وی قبلا با وبلاگی به نام «خاطرات ابوعمار» فعالیت می کرد که زیر فشار احضار و بازجویی‌ها مجبور به توقف آن شد. مولوی شه بخش در وبلاگ خود صرفا احوالات شخصی، سفر‌ها و خاطرات خود را درج می‌کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا