تکمیل آماده‌گی‌‌‌های ریاض برای میزبانی از سه اجلاس و استقبال از دونالد ترامپ

ریاض طی روز‌های شنبه و یکشنبه ماه مه 2017 میزبان سه اجلاس تحت عنوان «اراده ما را با دورنزدیک می‌کند» خواهد بود. این سه اجلاس با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که اولین سفر خارجی خود را از ریاض آغاز کرده، برگزار می‌شود.

پادشاهی سعودی برای استقبال از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سران کشورهای عربی و اسلامی برای شرکت در سه نشست مشترک در ریاض، خود را آماده کرده است.

این اولین سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه است که با پادشاهی سعودی آغاز شده است. رئیس جمهوری آمریکا در این سفر تاریخی در سه کنفرانس مهم یعنی کنفرانس آمریکایی- سعودی، کنفرانس کشورهای عربی همکاری خلیج و نشست سران کشورهای عربی-اسلامی و آمریکا، شرکت خواهد کرد.

این سه نشست مشترک که برای نخستین بار با حضور رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد، با هدف تعمیق روابط تاریخی میان این کشورها و ایالات متحده بر اساس همکاری و تسامح میان ملت‌ها برگزار می‌شود. ریاض طی روز‌های شنبه و یکشنبه ماه مه 2017 میزبان سه اجلاس تحت عنوان «اراده ما را با دورنزدیک می‌کند» خواهد بود. این سه اجلاس با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که اولین سفر خارجی خود را از ریاض آغاز کرده، برگزار می‌شود.

این سه نشست با میزبانی سعودی و با عنوان«با هم به موفقیت دست خواهیم یافت» با یک دیدگاه و چشم اندازی مشترک برای پایبندی و تعهد مشترک کشورهای عربی – اسلامی و آمریکا به امنیت جهانی و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برگزار می‌شود.

مبارزه با تروریست و راه‌های همکاری بین المللی علیه آن یکی از بحث‌های محوری این سه نشست طی 2 روز خواهد بود.

ریاض در آستانه پذیرش و استقبال از این اجلاس مهم تاریخی همه تدابیر امنیتی را تدارک دیده است. گفتنی است که این سه اجلاس به درخواست و پیشنهاد ملک سلمان پادشاه سعودی برگزار می‌شود.

Publisher: hd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا