تیر اندازی خودسرانه نیروی انتظامی این بار در شهر سراوان حادثه آفرید/ دو کشته و زخمی

پس از زخمی شدن دختر دانشجو در ایرانشهر در اثر تیر اندازی ماموران نیروی انتظامی در منطقه پر تردد شهر، این بار دو جوان “بی گناه” در مرکز شهر سراوان قربانی تیراندازی بی ضابطه ماموران انتظامی شدند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، فرماندار سراوان گفت: صبح روز جمعه در پی تعقیب و تیراندازی نیروی انتظامی به منظور دستگیری تعدادی از اشرار متاسفانه یکی از شهروندان بی گناه سروانی جان خود را از دست داد و یک نفر مجروح شد.

درویش ناروئی که با خبرگزاری مهر گفتگو می کرد افزود: صبح روز جمعه در پی اقدام اطلاعاتی، ماموران نیروی انتظامی یک خودروی زانتیا را بر اساس اطلاعات به دست آمده شناسایی و برای دستگیری افرادی که از آنها به عنوان “اشرار” یاد کرده اقدام کردند.

وی افزود: در پی تعقیب و گریز که در هسته مرکزی شهر سراوان رخ داد، در یک لحظه یک خودروی مشابه که در منطقه حضور داشت سد راه خودروی انتظامی شد که این اشتباه سهوی موجب رقم زدن حادثه ای تلخ شد.

فرماندار سراوان بیان کرد: ماموران انتظامی با مشاهده خودروی مذکور برای دستگیری سرنشینان خودرو اقدام کردند که در همین حال سرنشینان پا به فرار گذاشتند و لذا تیراندازی ماموران انتظامی برای متوقف سازی این افراد متاسفانه منجر به جان باختن یکی از شهروندان و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

روز پنجشنبه 21 آبان نیز ماموران پلیس راه خاش به سمت خودرو یک جوان که به علت “نداشتن گواهینامه” به ایست پلیس توجه نکرده بود در داخل شهر خاش مورد اصابت گلوله قرار گرفت که در اثر آن مردم خشمگین تجمع کرده و به خودرو پلیس حمله کردند.

این موضوع واکنش نماینده خاش در نطق میان دستوری روز 24 آبان مجلس را در پی داشت.

پشنگ گفت: “چندی پیش پلیس راه که فلسفه کاری آن در بیرون شهر است، در داخل شهر اقدام به تیرندازی کرده و منجر به مجروح شدن دو جوان شده است همچنین متوقف کردن و تیراندازی بسیج در این استان موجبات نارضایتی مردمی را به دنبال داشته لذا از وزیر کشور برای ابلاغ دستور آموزش اجباری نیروهای انتظامی درخواست فراوان داریم.”

وی افزود: “برخورد برخی از نیروهای انتظامی در این استان منجر به مرگ تعدادی از شهروندان خاشی شده توجیح پذیر نیست مگر آموزش ضعیف را دلیل بر این اقدامات بدانیم”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا