جیش النصر: یک نیروی وزارت اطلاعات ایران که عامل ترور ریگی بود دستگیر شد

سازمان «جیش النصر» در اطلاعیه ای اعلام کرد یکی از عوامل ترور عبد الرئوف ریگی رهبر این گروه را که از عوامل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است، دستگیر کرد.

ابراهیم مهر نهاد پس از دستگیری

در اطلاعیه جیش النصر که یکشنبه 31 آگوست در سایت و صفحه رسمی فیس بوک این گروه منتشر شده، آمده است: «بدینوسیله به اطلاع عموم مردم ایران و جهان می رسانیم که یک تن از عوامل فریب خورده رژیم به نام ابراهیم مهرنهاد که نقش اساسی در ترور و به شهادت رساندن امیر سازمان جیش النصر استاد مجاهد مولوی عبدالرئوف ریگی داشت دستگیر شد و به اعمال و کردار شوم خویش اعتراف نمود وسپس توسط همسنگران استاد بزرگ به سزای اعمال خویش رسید.»

جیش النصر در اطلاعیه خود، تاکید کرده است که گروه جیش العدل هیچ ارتباطی با ترور عبد الرئوف ریگی نداشته و فرد دستگیر شده که برنامه بعدی «وزارت اطلاعا ایران» ترور افراد جیش العدل به منظور افزایش اختلاف میان این دو گروه است.

عبد الرئوف ریگی رهبر جیش النصر پنجشنبه 28 آگوست در شهر کویته پاکستان ترور شد.

عبد الرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر پیشین گروه جند الله بود که مشی مسلحانه را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان برگزیده بود. عبدالمالک ریگی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر و در زندان اوین تهران اعدام شد.

جیش النصر که رهبری آن را عبد الرئوف ریگی بر عهده داشت، پس از ماجرای گروگان‌گیری سربازان ایرانی به ‌وسیله گروه جیش‌العدل در اسفندماه سال گذشته و در پی اختلافات داخلى این گروه بر سر اعدام گروهبان مرزى ایران تأسیس شد.

در بیانیه ماه مه گذشته جنبش «جیش النصر ایران» آمده است: «جیش النصر یک جنبش اسلامی است که معتقد به ارزشهای اسلامی از جمله جهاد یا به عبارتی جنگ مسلحانه بر علیه نظام جمهوری اسلامی است و در مقاومت خود را متعهد به پاسداری از ارزشهای اسلامی می داند و بر اعتدال و میانه روی و امت وسط تاکید دارد.»

عبدالرئوف ریگی، در گفتگویی با «العربیه» در رابطه با اختلافات میاه دو گروه جیش العدل و جیش النصر بر سر خط مشی سیاسى گفته بود: «اختلاف بر سر روش کار و همچنین اختلاف نظریات بود زیرا برنامه کاری ما هدف قرار دادن اساس و بنیاد نظام و سرکردگان نظام هستند که به امید خداوند بزودی فعالیت ها آغاز خواهد شد. در مورد روش کار بنده معتقد به تقسیم کار و تشکیل مجموعه ها و تقسیم اختیارات و عدم تمرکز، ارج نهادن به شورا و گسترش فعالیت مجموعه ها بودم، که با مخالفت برخی مواجه شد و یک ماه پیش تشکیل جلسه دادیم تا مشکل حل گردد و شورایی تشکیل شد اما مصوبات شورا اجرا نگردید و ما نهایتا تصمیم گرفتیم جدا شویم.»

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا