حد و مرز بین شیعه و سنی برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه

اردیبهشت ماه 1393 مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور با انتقاد از بکارگیری محدود اساتید اهل سنت در دانشگاهها، گفت: روشی که اخیرا دولت در برخی امور به دنبال آن است راه به مقصد نمی‌رساند و تجربه نشان داده که اگر در حد معمول کار کنیم توقعات هم محدود می‌شوند، ولی اگر به توقعات دامن بزنیم بیشتر شده و فردا به دنبال وکیل و وزیر و رئیس جمهور هم خواهند بود
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدعی شده که: برای جذب اعضای هیات علمی در دانشگاهها هیچ حد و مرزی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام دکتر محمدرضا رضوان رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه ولایت ایرانشهر مدعی شد: “برای جذب اعضای هیات علمی در دانشگاهها هیچ حد و مرزی بین شیعه و سنی وجود ندارد.”

وی افزود: هم اینک 40 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ولایت (ایرانشهر) را اهل سنت تشکیل می دهند که این تعداد در حال افزایش به بیش از 60 درصد است.

حجت الاسلام رضوان طلب بیان کرد: “مساله بومی گزینی یکی از اصول ما است چرا که برای ثبات و استمرار کار باید از نیروهای بومی استفاده کنیم”
وی اظهار داشت: ملاک ما علم است و باید افراد توانمند در سامانه جذب هیات علمی ثبت نام کنند.

این سخنان در حالی بیان می شوند که نخعی مدیر کل آموزش و پرورش از 120 معلم و فرهنگی گزینش رد صلاحیت شده در سه سال اخیر خبر داده است. نخعی افزوده که به دستور وزیر آموزش و پرورش این افراد مورد بازبینی مجدد قرار می گیرند.

اردیبهشت ماه 1393 مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور با انتقاد از بکارگیری محدود اساتید اهل سنت در دانشگاهها، گفت: روشی که اخیرا دولت در برخی امور به دنبال آن است راه به مقصد نمی‌رساند و تجربه نشان داده که اگر در حد معمول کار کنیم توقعات هم محدود می‌شوند، ولی اگر به توقعات دامن بزنیم بیشتر شده و فردا به دنبال وکیل و وزیر و رئیس جمهور هم خواهند بود.

مکارم شیرازی با هشدار نسبت به افزایش توقعات اهل سنت خطاب به مقام‌های دولتی گفته بود «باید بدانیم این امر موجب جذب بیشتر نمی‌شود بلکه توقعات آن‌ها {اقلیت‌ها} را بیشتر می‌کند”

شهرستان ایرانشهر یکی از شهرهای مرکزی استان سیستان و بلوچستان و اکثریت آن را اهل سنت تشکیل می دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا