حذف نام بلوچستان این بار در آزمون پیشرفته تحصیلی استان سیستان و بلوچستان

نام بلوچستان در سربرگ دفترچه سوالات “آزمون پیشرفته تحصیلی” استان سیستان و بلوچستان حذف شد.!

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مسئولان برگزاری آزمون پیشرفته تحصیلی سال ۹۶-۹۵ نام بلوچستان را از سربرگ سوالات امتحانی حذف کردند. مشخص نیست این اقدام به حذف “عامدانه یا سهوی” باشد. اما با توجه به حساسیت های بسیار بالای مردم در این مورد و اطلاع نهادها از این موضوع گمانه زنی ها بر عامدانه بودن آن غلبه میکند.

پیشتر نیز بارها نام “بلوچستان ”از ‘سربرگ های اداری’ ، ‘توسط خبرگزاریها’ ، پیام های تبلیغاتی ‘همراه اول’ و ‘تابلوهای تبلیغاتی’ ، ‘همچنین وبسایتهای رسمی و نیمه رسمی دولتی’ و… حذف شده بود. در همین زمینه و در پی نگرانی عمومی بخاطر حذف نام “بلوچستان” ائمه جمعه ، فعالان بلوچ به حذف مکرر نام بلوچستان اعتراض کرده و از مسئولان مربوطه خواستند این موضوع را پیگیری نمایند.

محمدرضا پشنگ نماینده پیشین خاش، محمد سعید اربابی نماینده پیشین ایرانشهر و یعقوب جدگال نماینده پیشین چابهار در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به روند حذف نام بلوچستان از سربرگ های رسمی ادارات و سازمانها در استان سیستان و بلوچستان اعتراض کرده و از حسن روحانی رئیس جمهور خواستند که به آنچه آنها آنرا “توطئه” ای علیه بلوچستان نامیدند، پایان دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا