حزب مردم بلوچستان خواهان آزادی بازداشت شدگان روستای شورو است

سپاه پاسداران که در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته و تحریم شده است، بازوی مسلح رژیم برای سرکوب ملت‌های خارج از حاکمیت و اپوزیسیون حق‌طلبِ مساوات خواه در ایران می‌باشد. این سازمان تروریستی با هدف مسلط ساختن ایدئولوژی مذهبی زمامداران جمهوری اسلامی در کشور و منطقه مشغول به آشوب کشیدن منطقه است که نتیجه‌ی آن فقر روز افزون و ویرانی در ایران و کشورهای منطقه می‌باشد.

اقدامات سپاه پاسداران در توزیع و ترویج مصرف مواد مخدر در بلوچستان برای کشتار تدریجی مردم  بلوچ و با هدف تسهیل تغییر بافت جمعیتی و همچنین کسب درآمد بیشتر برای تأمین مالی تروریسم در منطقه و جهان صورت می‌گیرد که جامعه‌ی جهانی آن را عملی جنایتکارانه و ضدبشری می‌داند. افرادی که به مخالفت و ممانعت از ترویج مصرف مواد مخدر برخاسته‌اند همیشه توسط سپاه با اعمال برچسب‌هایی از میان برداشته شده‌اند.

یورش این سازمان تروریستی با سلاح‌های سبک و سنگین به منزل مسکونی محمدعلی شه بخش در روستای شورو از توابع شهرستان زاهدان در دی ماه امسال در همین جهت صورت گرفته است که در نتیجه‌ی آن آقای غلام شه‌بخش به همراه چند تن دیگر  که بر علیه ترویج مواد مخدر فعال بودند، کشته شدند. سپاه پاسداران در هنگام خروج از منطقه تعدادی از افراد روستا را برای گرفتن اعترافات اجباری از پیش تهیه شده  دستگیر نمود تا بدینوسیله بتواند جنایت خود را در چشم جامعه‌ی جهانی توجیه کند.

تاکنون هویت سه تن از افراد دستگیر شده که در خطر شکنجه‌های قرون وسطایی و اعدام قرار دارند محرز شده است:

۱- محمد علی شه بخش

۲- عبدالوهاب شه بخش

۳- زبیر شه بخش

طبق ویدیوهای تهیه شده از اعترافات اجباری دستگیر شدگان توسط رسانه‌های جمهوری اسلامی، سعی شده است به صورت هدفمند غلام شه بخش شخصی زورگو، خلافکار، شرور و مخل امنیت جامعه در منطقه معرفی شود.

با توجه به سوابق رژیم جمهوری اسلامی ایران:

۱- هر گونه حمله‌ی نظامی با ادوات جنگی سبک و سنگین که موجب تخریب منازل و کشتار کور جمعی زنان و کودکان می‌شود عملی جنایتکارانه و در تضاد با قوانین پذیرفته شده‌ی جامعه‌ی جهانی و حقوق بشری بوده که لازم است مورد پیگرد قانونی بین‌المللی قرار گیرد.

۲- پس از هر یورش سپاه، افراد بازداشتی در خطر جانی قرار می‌گیرند. این افراد طبق شیوهی عمل جمهوری اسلامی بعد از پخش اعترافات اجباری دیکته شده، در دادگاهی فرمایشی بدون حق دفاع و برخورداری از وکیل مستقل، به صورت فرا قانونی به اعدام محکوم می‌شوند. اجرای حکم اعدام را برای مدتی کوتاه به تعویق می‌اندازند تا با وعده‌ی آزادی افراد از بستگان آن‌ها رشوه بگیرند و در نهایت حکم اعدام را به اجرا در می‌آورند.

حزب مردم بلوچستان با نگاه به فعالیت‌های دلسوزانه‌ی فعالان سیاسی، مدنی و اجتماعی در جهت بهبود شرایط اجتماعی بلوچستان، از جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که علاوه بر محکوم نمودن حملات مسلحانه‌ی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به منازل مسکونی مردم بلوچ، در ارتباطات دیپلماتیک خود برای نجات جان افراد بازداشت شده، که خطر اعدام آن‌ها را تهدید می‌کند کوشش‌های لازم را به عمل آورند.

حزب مردم بلوچستان

ژانویه‌ی ۲۰۲۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا