حشمت الله طبرزدی به ۶ سال حبس محکوم شد

حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.

خبرگزاری هرانا – شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی را به جمعا ۶ سال حبس از بابت “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” محکوم کرد. رای صادره امروز به وکیل آقای طبرزدی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده، حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی را به ۶ سال زندان محکوم کرد. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) مدت ۵ سال از این حکم قابلیت اجرایی دارد.

محمد مقیمی، وکیل مدافع مهندس طبرزدی با اعلام این خبر توضیح داد “موکلم جناب مهندس طبرزدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به پنج سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم شده و رأی صادره امروز به اینجانب ابلاغ گردید.”

روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۵، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد.

اتهامات مطروحه در کیفرخواست این فعال سیاسی شامل «تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» با استناد بر «بیانیه ها، مصاحبه ها، کمپین حقوق بشر، کمپین حق انتخاب آزاد، کمپین معیشت و همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر» از جمله فعالیت های آقای طبرزدی خوانده شد. لازم به یادآوری است صبح روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۹۵ حشمت الله طبرزدی در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

آقای طبرزدی یک روز پس از بازداشت در جلسه بازپرسی در شعبه ۲ دادسرای شهید مقدس زندان اوین به مدت ۲ ساعت شرکت کرد. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ تیرماه همان سال با تودیع وثیقه ۲۰۰ ملیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

یش‌تر در آستانه شب چهارشنبه سوری احضاریه‌ای از دادسرای اوین به درب منزل آقای طبرزدی ارسال شده بود که ایشان از گرفتن آن امتناع کرده بود، مامورین ابلاغ احضاریه نتیجه عدم حضور ایشان را جلب عنوان کردند.

لازم به ذکر است این فعال سیاسی در نهم تیرماه سال ۹۴ پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.

این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا