حمله به سه مأمور نیروی انتظامی در خاش

فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد که یک مامور نیروی انتظامی، روز چهارشنبه، ۳۰ دی، در شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان، پس از حمله افراد مسلح به قتل رسیده و دو مامور نیز مجروح شده‌اند.

حسین رحیمی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت که سرنشینان یک «خودروی عبوری»، این مأموران را «به رگبار بسته‌اند.»

به گفته آقای رحیمی، این ماموران پس از اعلام شدن یک مورد تصادف در بخش «نوک‌آباد» خاش به پلیس ۱۱۰، به این منطقه اعزام شده بودند.

حمله به این ماموران نیروی انتظامی، سومین ترور گزارش شده در استان سیستان و بلوچستان در دی ماه است.

عصر روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی، یک معلم و یک عضو نیروی بسیج منطقه در «روستای نصیرآباد»، از روستاهای نزدیک به شهر راسک در استان سیستان و بلوچستان، به دست دو موتورسوار به قتل رسیدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه ۱۵ دی، از دستگیری ۱۲ عضو یک گروه به گفته او «تروریستی» در این رابطه خبر داده بود.

آقای رحیمی روز چهارشنبه ۲۴ دی، تعداد افراد دستگیر شده این گروه را ۱۸ نفر ذکر کرد و گفت که این افراد به قتل حداقل ۱۰ نفر و ترور تعدادی از افراد دیگر «اعتراف کرده‌اند.»

عصر روز یک‌شنبه، ۷ دی، نیز روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، خبر داده بود که دو عضو ارشد این نهاد به همراه یک بسیجی در مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان توسط افراد مسلح کشته شده‌اند.

در ماه‌های گذشته نیز تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی ایران در منطقه سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

چهارشنبه، ۵ آذر، سه مأمور نیروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سیستان و بلوچستان در حین گشت‌زنی به قتل رسیدند.

یک روز پس از این حادثه جمشید رخشانی‌نسب، فرماندار زهک، گفت که «هفت مظنون به دخالت در این حادثه» دستگیر شده‌اند.

روز شنبه ۲۶ مهر مقام‌های ایرانی از کشته شدن دو مرزبان در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داده بودند.

روز ۱۹ مهر، روز بهرام باشنده، مدیر امور اجتماعی فرمانداری شهرستان ایرانشهر، هدف سوءقصد دو فرد مسلح قرار گرفته و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

پیش از آن نیز، حمله نیروهای مسلح به نیروهای انتظامی ایران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۶ و ۱۷ مهر ماه منجر به کشته شدن ۴ مامور نیروی انتظامی ایران شده بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا